Hoe vertel ik aan mijn moeder dat ik eigenlijk een jongen wil zijn?

Ik heb mijn moeder al verteld dat ik denk dat ik op meisjes val, en dat ging al met moeite(ze pakte het goed op). Hoe moet ik dit dan vertellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moeder wilt toch dat je gelukkig bent? Dus vertel het haar gewoon! Vraag of dat ze even aan tafel wil zitten of maak een gedichtje waarin staat wat je wilt en geef het haar of heb je een vriendin ga dan samen met haar en je moeder aan tafel zitten en dan kan jouw vriendin jouw steunen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okee dat is jou mening.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap wel wat Tarifa bedoelt. Ook als je een meidenlichaam hebt, hoef je helemaal niet te voldoen aan het sterotype meisjesbeeld. Je kunt ook een stoere meid zijn. Maar vaak zit het bij mensen die echt van geslacht willen veranderen, wel heel wat dieper dan alleen maar 'niet goed in het hokje passen'. Anderzijds: je hoort toch ook vrij vaak dat mensen die van geslacht veranderen, op latere leeftijd merken dat het verschil helemaal niet zo groot was als ze altijd gedacht hadden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik voel me gewoon doodongelukkig in mijn lichaam, en dat is niet maar een paar weken of maanden, nee dat is al vanaf wanneer ik het me kan herinneren. Het is niet uit te leggen... Mijn geest is een jongen maar ik zit voor mijn gevoel gevangen in een meisjes lichaam. En ik ben heel blij dat de mogelijk heden er zijn. Zodat je je fijn voel in je eigen lichaam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat het heel erg spannend is om erover te beginnen, maar het is denk ik wel heel fijn om het verteld te hebben, omdat je het dan niet meer hoeft te verbergen bij haar en meer kunt durven zijn wie je bent. Sommige ouders hebben het al lang door of verwachtten het al lang, en wachten tot hun kind er zelf aan toe is om het te vertellen. Sommige ouders snappen het in het begin nog niet echt, omdat ze het idee van transseksualiteit of genderdysforie niet kennen. Sommige ouders schrikken in het begin een beetje ervan en hebben even de tijd nodig om te wennen aan het idee.
Je schreef dat je bang bent haar verdriet te doen ermee. Sommige ouders zijn helemaal niet verdrietig erover, maar zijn juist blij dat hun kind hen in vertrouwen wil nemen, en zijn blij dat ze hun kind kunnen helpen om gelukkig te worden, het zou best kunnen dat dat bij jouw moeder ook zo is. Het zou kunnen dat het in het begin even een beetje verdrietig voor haar is, dat ze gewoon even afscheid moet nemen van het idee dat je een meisje bent en moet wennen aan dat je een jongen bent. Dat is niet erg, je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen, soms heeft iemand gewoon even wat verdriet, een volwassen persoon kan dat goed aan, dat verdriet gaat ook weer weg en dan is er weer ruimte voor nieuwe dingen.
En ik denk dat ze uiteindelijk toch vooral wil dat jij gelukkig bent, en vooral jou zal willen helpen om te zijn wie je echt bent. En het betekent echt niet per se dat je haar verdrietig maakt, want als jij straks gelukkiger bent omdat je kan zijn wie je echt bent, kan het heel goed dat zij daardoor ook gelukkiger wordt, omdat ze jou zo graag gelukkig ziet. En dit kan ook zorgen dat je een extra sterke band met elkaar krijgt, en dat ze juist dankbaar zal zijn dat zij deel mag zijn van jouw reis.
Ik hoop dat je het haar kan vertellen, en dat jullie er fijn over kunnen praten samen. Mocht je daarnaast ook met iemand anders willen praten erover: Er zijn organisaties die zich bezig houden met genderdysforie, Tranvisiezorg bijvoorbeeld organiseert jongerenbijeenkomsten waar je kan praten met andere jongeren die hetzelfde meemaken: http://www.transvisiezorg.nl/kinderen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
meldt je eens aan op www.t-jong.be het is een gesloten forum van transgender jongeren., Zelf ben ik ook uit de kast gekomen 1 jaar geleden maar dan andersom ik wil liever een meisje zijn . Ik heb aan dit forum veel gehad. Gelukkig was het voor mij geen probleem , ze gaan er goed mee om, ik leef nu al 4 maanden als meisje en sta op de wachtlijst bij het genderteam in groningen om ook daad werkelijk van geslacht te gaan veranderen.

Het beste antwoord

Ik vind het al heel goed van je dat je eerlijk aan je moeder hebt verteld dat je op meisjes valt, dat is een hele stap weet ik uit ervaring. En het feit dat je moeder dat goed opvat en oppakt, zal ze nu ook wel naar je luisteren. Gewoon rustig op een dag als je samen met je moeder bent. Gezellig bakkie thee erbij en dan vertel je het voorzichtig. Je kan bijvoorbeeld zeggen van: "mam, weet je nog dat ik je een tijdje terug vertelde dat ik op meisjes val? Het is eigenlijk wat gecompliceerder.."
En dan vertel je haar je verhaal. Zeg haar ook dat jij er zelf moeite mee hebt en of zij je eventueel wil helpen. Heel veel succes, echt knap van je hoor!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga het proberen dankjewel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had jouw antwoord nog niet gelezen, maar dat doet niets onder aan dat van mij, mooi, warm en waar, dus ook een zeer verdiende plus voor jou.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het ook vertellen,maar het is en blijft een moeilijk onderwerp, maar knap als je het doet

Andere antwoorden (3)

Gewoon doen en hopen voor het beste, dit is niet iets waar je om heen kan, je moet eerlijk zijn. Wat er ook gebeurd het zal een last van je schouders halen en het kan daarna alleen maar beter worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kies een moment dat jullie allebei tijd hebben. Vertel haar rustig dat je denkt in een verkeerd lichaam te zitten. Vertel waarom je dit zo voelt, hoelang je dit al zo voelt en wat je aan jezelf zou willen laten veranderen. Vraag of ze je wil steunen en helpen in dit proces, vraag haar je te helpen uit te zoeken wat je hierover te weten moet komen. Laat ook haar vragen aan je stellen, luister goed naar haar en verwacht ook van haar dat ze naar je luistert. Je moeder heeft vast al wel gevoeld/gemerkt dat je niet lekker in je vel zit, goed dat je dit met haar wil delen.
Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan, denk niet dat dit makkelijk is voor je moeder, zij zal je altijd als haar dochter blijven zien. Maar je moeder houdt ook van je om wie je bent, ze zal je hier niet om afstoten. Ze wil niet dat jij ongelukkig bent en zal zich bij jouw wens neerleggen, ze zal ook als zoon van jou houden. Heb vertrouwen in haar liefde voor jou, het komt vast goed. En het is ook fijn als je iemand hebt om samen mee te huilen, samen te voelen, samen te delen. Grote kans dat dit jullie nog dichter naar elkaar toe brengt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Hierdoor moest ik wel even een traantje laten... Ik denk dat je gelijk hebt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wauw, veel mooier en duidelijker als mijn antwoord.. Plus!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop het, maar ik denk het ook. Jij kent je moeder, ik denk dat jij wel weet dat ze goed zal reageren en van je zal blijven houden, ongeacht hoe je eruit ziet, hoe je heet en van welk geslacht je bent. Jij bent jij en dat zal je blijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad dankje
vertel het gewoon geloof in jezelf als ze echjt van je houden dan accepteren dat