Hoe vertel ik aan mijn moeder dat ik eigenlijk een jongen wil zijn?

Ik heb mijn moeder al verteld dat ik denk dat ik op meisjes val, en dat ging al met moeite(ze pakte het goed op). Hoe moet ik dit dan vertellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vind het al heel goed van je dat je eerlijk aan je moeder hebt verteld dat je op meisjes valt, dat is een hele stap weet ik uit ervaring. En het feit dat je moeder dat goed opvat en oppakt, zal ze nu ook wel naar je luisteren. Gewoon rustig op een dag als je samen met je moeder bent. Gezellig bakkie thee erbij en dan vertel je het voorzichtig. Je kan bijvoorbeeld zeggen van: "mam, weet je nog dat ik je een tijdje terug vertelde dat ik op meisjes val? Het is eigenlijk wat gecompliceerder.." En dan vertel je haar je verhaal. Zeg haar ook dat jij er zelf moeite mee hebt en of zij je eventueel wil helpen. Heel veel succes, echt knap van je hoor!!

Gewoon doen en hopen voor het beste, dit is niet iets waar je om heen kan, je moet eerlijk zijn. Wat er ook gebeurd het zal een last van je schouders halen en het kan daarna alleen maar beter worden.

Kies een moment dat jullie allebei tijd hebben. Vertel haar rustig dat je denkt in een verkeerd lichaam te zitten. Vertel waarom je dit zo voelt, hoelang je dit al zo voelt en wat je aan jezelf zou willen laten veranderen. Vraag of ze je wil steunen en helpen in dit proces, vraag haar je te helpen uit te zoeken wat je hierover te weten moet komen. Laat ook haar vragen aan je stellen, luister goed naar haar en verwacht ook van haar dat ze naar je luistert. Je moeder heeft vast al wel gevoeld/gemerkt dat je niet lekker in je vel zit, goed dat je dit met haar wil delen. Sterkte en succes!

vertel het gewoon geloof in jezelf als ze echjt van je houden dan accepteren dat

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100