Waar gaan conducteurs naar de wc?

Ja, misschien een hele rare vraag, maar ik bedacht het gister toen ik in de trein naar de wc moest.

Ik (en vast ook vele anderen) vind het walgelijk om in de trein naar de wc te gaan. Dat vermijd ik liever echt. Op veel stations zijn de wc's er ook ontzettend vies en soms niet eens aanwezig.
Op veel stations is ook geen speciaal conducteurs huisje of kamertje aanwezig waar voor hen een wc kan zijn.

Conducteurs reizen de hele dag per trein en zijn af en toe aanwezig op het station. Moeten zij de hele dag op die ranzige trein- en stations wc's zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

In principe in de personeelsruimte. NS hanteert de volgende norm: conducteurs en machinisten moeten elke 3.5 uur naar het toilet kunnen. Dat betekent dat ze iedere 3.5 uur voldoende tijd moeten hebben tussen 2 ritten en ook nog op een station met personeelsruimte. Kun je nagaan wat dat voor de planning betekent!
Overigens kunnen ze ook in de trein als het echt moet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Inderdaad gewoon op het toilet in de trein als de nood hoog is.

Hebben ze een ruime tussenstop kunnen ze bij een restaurant naar het toilet gaan.

Maar als je moet ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt het al goed gezien ; conducteurs (maar ook de schoonmakers en ander personeel dat zich met de trein bezig houdt) gaan naar het personeelstoilet, bij het kantoor c.q de kantineruimte.

Hoewel ze onderweg, zeker op een lange rit, gerust wel eens een noodstop zullen maken hoor. Maar ik ga er vanuit dat de meesten het personeelstoilet prefereren. Openbare toiletten gebruik je ECHT alleen maar als het ECHT niet anders kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon in de trein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de trein waar het op het spoor beland er verteerd
of ophouden zolang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen idee.
volgens mij gewoon in de trein.