zwarte raven op de schuur, wat betekend dat?

zwarte raven

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat er zwarte raven op de schuur zitten, verder niets.

Dat betekent dat een in Nederland zeldzame diersoort (een tijdlang is zelfs gedacht dat ze hier uitgestorven waren) een goede leefplek heeft gevonden in jouw buurt. Leuk toch?

Vrijheid, mooi weer. We zijn weer terug van weggeweest. Pff wat hebben wij ons lang moeten verstoppen vanwege deze strenge winter. Toegevoegd na 1 minuut: Overal weer genoeg voedsel wat een luxe.

Dat de raaf, die aanvankelijk helemaal verdwenen leek, inderdaad weer op zijn retour is in deze contreien. De eerste keer dat ik ze weer zag dacht ik echt dat ik niet goed keek, of dat het toevallig grote kraaien waren ofzo, maar nee, het waren echt raven, en ze zijn inderdaad weer gesignaleerd. Geweldig toch ? Al hebben ze voor hun terugkeer wel wat hulp van de mens gehad hoor ; het is niet helemaal spontaan gegaan geloof ik. Maar wel goed gelukt.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Raaf_%28dier%...

Vroeger was dat, volgens mij, een teken dat er iemand overleden was. En de raven kwamen dan af op de lijkgeur(aaseter)

Het zijn misschien wel heksen, althans dat dacht men vroeger

Dat je schuur een dak heeft waar raven op kunnen zitten. En dat niemand de raven heeft weggejaagd

Dat er ergens in de buurt een nest is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100