Dat er zwarte raven op de schuur zitten, verder niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekent dat een in Nederland zeldzame diersoort (een tijdlang is zelfs gedacht dat ze hier uitgestorven waren) een goede leefplek heeft gevonden in jouw buurt. Leuk toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
prima antwoord, +
Cryofiel
14 jaar geleden
Yep.
Vrijheid, mooi weer. We zijn weer terug van weggeweest. Pff wat hebben wij ons lang moeten verstoppen vanwege deze strenge winter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overal weer genoeg voedsel wat een luxe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de raaf, die aanvankelijk helemaal verdwenen leek, inderdaad weer op zijn retour is in deze contreien.
De eerste keer dat ik ze weer zag dacht ik echt dat ik niet goed keek, of dat het toevallig grote kraaien waren ofzo, maar nee, het waren echt raven, en ze zijn inderdaad weer gesignaleerd. Geweldig toch ? Al hebben ze voor hun terugkeer wel wat hulp van de mens gehad hoor ; het is niet helemaal spontaan gegaan geloof ik. Maar wel goed gelukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik dacht dat "op zijn retour" betekent dat het achteruit gaat. Jij gebruikt deze zegswijze om aan te geven dat ze "in de lift" zitten. Hmm, wel leuk, ik zou zo niet weten of één van beide betekenissen van "op zijn retour zijn" juist of onjuist is, dan wel of ze beide mogelijk zijn. Hoe dan ook, +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik zag het ook toen ik het nalas. Maar ik bedoelde echt letterlijk dat-ie terugkomt, niet dat-ie zich terugtrekt. Maar dat is uit de rest wel duideljk hoop ik ';-)
Vroeger was dat, volgens mij, een teken dat er iemand overleden was. En de raven kwamen dan af op de lijkgeur(aaseter)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn misschien wel heksen, althans dat dacht men vroeger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je schuur een dak heeft waar raven op kunnen zitten.
En dat niemand de raven heeft weggejaagd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er ergens in de buurt een nest is.