Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe slik je pillen als je neus helemaal dicht zit?

Ik probeer net mijn medicijnen in te nemen, maar doordat mijn neus helemaal dicht zit (verkouden) kan ik bijna niet het water doorslikken.

Iemand enig idee of er een hulpmiddeltje/truckje bestaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Cryofiel
14 jaar geleden
Euh, ik begrijp het probleem niet. Al zit je neus nog zo dicht, je kunt toch nog steeds water drinken? Als dat niet zou kunnen, zou je binnen twee dagen ernstige uitdrogingsverschijnselen krijgen. En als je water kunt drinken, kun je toch medicijnen slikken?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Veel mensen gooien hun hoofd achterover als ze een pil door moeten slikken. Als jij dat ook doet, probeer eens te slikken terwijl je je kin een beetje (niet forceren) naar je borst brengt. Vaak glijdt de pil dan gemakkelijker naar binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 het werkt, even geprobeerd met 1 pil. Nu de rest nog, maar dat gaat ook lukken. dank je wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan, ik ben blij dat het je wat gemakkelijker maakt!

Andere antwoorden (2)

is het mogelijk de pillen te verpulveren, en dan te mengen met een slokje water of wat vla of yoghurt?
als de pillen geen time release coating hebben zou dat moeten kunnen.
smaakt vast niet geweldig, maar je krijgt ze wel binnen zo.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, de pillen moeten in zijn geheel naar binnen. Ik heb het geprobeerd op de manier van SuzyQ en dat lukt. Evengoed +1
Lastig,
Probeer je neus, tijdelijk, even open te krijgen. Door neusspray maar als je dat niet hebt kan je bv ook gaan douchen, daardoor kan je meestal ook weer door je neus ademhalen en dan gelijk je pillen innemen.

Gezondheid!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding