Ja, het koelt namelijk abrupt af en dat is nooit goed, lauw water is veel beter... Reclamejongens doen wel of ijswater het beste is, maar dat geldt alleen in de reclame, niet in real life...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Toen ik op fitness zat hebben meer als 50 mensen mij dat verteld dat het heel slecht is

De maag kan er van schrikken tot een hartaanval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet goed.
En het smaakt ook niet lekker.
Het lekkerst is water als het een graad of 10 is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je lichaam heeft energie nodig om koud vocht (of eten) te verwarmen naar lichaamstemperatuur waardoor je nog warmer word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens oosterse geneeswijzen is het slecht om ijskoud water te drinken omdat dit je organen te snel koelt. Met name je maag en rondom je maag lopen veel aderen waaronder de aorta. Als het bloed te snel afkoelt zou dat slecht zijn voor je hart, longen en lever. Daar zit natuurlijk wel wat in, maar nooit wetenschappelijk aangetoond.

In de westerse geneeskunde is daar niets van bekend. Sterker nog, het is aangetoond dat ijskoud water drinken veel caloriën verbrandt. Het wordt dus ook in sommige dieëten aangeraden.

Ik denk dat je geen liters ijkoud water moet drinken, zeker niet direct na het sporten. Als je het in kleine slokjes drinkt lijkt het mij niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja heel erg. Omdat je lichaam warmer is dan normaal. Als je koud waterdrinkt heel koud dan koeld het te snel af en dat kan schadelijk zijn voor je lichaam.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de hoeveelheid water die je drinkt.
Te grote temperatuursverschillen in het lichaam is niet goed. Als je oververhit bent wil je snel verkoeling, en heb je de neiging om veel ijskoud water te drinken. Dit kan leiden tot maagkrampen en erger.

Een half glas koud water daarentegen kan erg lekker zijn, zonder problemen.