Kun je de pubertijd echt niet een zetje geven ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom, het is toch helemaal niet nodig?

Antwoorden (3)

Dat kan als het medisch onverantwoord is kan de dokter je op een hormoonkuur zetten en hiermee wordt je pubertijd opgang geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan fysiek gezien wel door hormonen, maar je werkelijke mentale ontwikkeling kan je niet kunstmatig versnellen, en het lijkt me ook niet dat dit goed is; je mist dan een hoop kennis en ervaring, later, die je echt wel nodig hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inmiddels gezien dat je 13 bent.

Wat zou je willen?

Eerder in de pubertijd?
Of zit je er al in en wil je er uit?

Wat wil je een zetje geven?
Jouw lichamelijke ontwikkeling of je geestelijke ontwikkeling?

Over dat laatste is wel het een en ander te zeggen,
maar voor de rest maakt iedereen zijn/haar ontwikkeling door zoals dat bij de persoon past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk ben ik 26 maar ik vroeg het voor mijn kleine zusje ze wik zegmaar sneller gaan zodat ze er zeg maar bij hoort en ik dacht misschien kan ik ht aan heel nederland vragenXD