waarom hebben mannen over het algemeen grotere voeten dan vrouwen? Dit na aanleiding van een buurvrouwen"discussie"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Bij vrouwen moeten de bouwstoffen nog andere dingen maken. En die hebben mannen weer niet...
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mannen zijn met alles groter, natuurlijk, dus ook de voeten en handen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit de historie moesten mannen jagen.
Daar heb je smalle heupen, lange krachtige benen en grote voeten voor veel grip en balans voor nodig, vergelijkbaar met brede banden onder krachtige auto's
Misschien geen mooi voorbeeld maar hopelijk wel duidelijk
In culturen waar de vrouwen jaagden hadden zij de grotere voeten, met smalle heupen kun je echter geen kinderen baren en dat kunnen toch echt alleen vrouwen.
In Friesland, waar ik woon is maatje 42 voor vrouwen overigen redelijk normaal, vooral bij de jongeren.
Het zijn dan ook op afstand de langste mensen ter wereld
en daar horen grote voeten bij om die lange lichamen in balans te houden, of je nu meisje of jongen bent.
Als 51 jarige Groninger man zou ik daar haast een minderwaardigheidcomplex van krijgen, zelfs mijn dochters zijn flink groter dan ik.
Ach ja, goed eten ,schone lucht een flink eind fietsen naar school (er rijden domweg geen bussen) flink leren EN
ONTSPANNEN en vooral ook veel plezier met elkaar maken.
Daar krijg je dus grote voeten van, of je nu een meisje of een jongen bent.
Gelukkig vinden mijn dochters mijn schoenen niet mooi, anders werden die ook nog "geleend"!
Vrouwen kunnen dus net zulke grote voeten krijgen als de
omstandigheden gunstig zijn.
Ik hoop dat ze als goede mensen het ver schoppen, ze kunnen dan ook nog op grote voet leven!!