Als je geen wekker zet slaap je dan steeds langer.? En dan bedoel ik over langere tijd.

Heb geen verplichtingen meer dus kan uitslapen, slaap steeds langer heb ik het idee. Soms wel 10 tot 12 uur. Dit dus geheel zonder wekker oid. Ben een avondmens dus ik ga laat naar bed, tussen 01.00 en 04.00 uur.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
ik herken dat, als het aan mij lag duurde elke dag 25-26 uur
ik moet mezelf daarom elke avond dwingen om voor drieen in bed te liggen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb dit ook, maar doe,oo dutjes overdag,anders houd ik het niet vol
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
viridiflavus heeft gelijk. Je biologische klok loopt ongeveer 25 uur. Het voelt dus erg natuurlijk aan om iedere dag een uur later op te staan en een uur later naar bed te gaan. Maar op een gegeven moment kom je in de war met de periode dat het licht is of nacht is.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Een virtuele plus voor viridiflavus ! Wat mij betreft het beste antwoord. Jammer dat het slechts een reaktie is !

Antwoorden (3)

Voor sommige mensen maakt het niet uit, die worden elke dag rond 6 uur wakker, 's morgens vroeg. [Zelf zet ik de wekker wel, maar hoeft in feite ook niet meer. Ik wordt rond half 8 / 8 uur wakker.]
Maar andere mensen hebben dus kennelijk meer behoefte aan slaap en sommigen worden wel wakker maar draaien zich om en slapen door...

Antwoord
Je kunt niet zeggen, dat je zonder wekker steeds langer slaapt, dat zal voor sommige mensen gelden en voor anderen niet.

Voor jou zelf is het verstandig om wel een wekker te zetten, avondmens of niet, als je helemaal zonder slaap/opstaan ritme komt door het 'avondmens' of 'nachtmens' zijn, dan is het verstandiger om toch maar wel een hulpmiddel te gebruiken. Een korte tijd zonder wekker is niet erg, echter als je dit langer doet, raak je ontregeld, wat een probleem kan opleveren wanneer je weer door [werk/stage/vakantie] vroeg op moet.].
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je er last van hebt, het lange slapen, kan je het beste zonder overgordijnen gaan slapen. Het ochtendlicht doet je wel ontwaken.
Geen tussendoor slaapjes. Naar bed gaan als je voelt dat je slapen kunt. Ik heb het ook een tijd gedaan - naar bed gaan als ik moe was, eten als ik trek had - maar het heeft zich vanzelf genormaliseerd.

Luister naar je lichaam!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Rene,

Ik heb hetzelfde als jij. Tijdens mijn stage stond ik elke dag op om 7u en werd ik ook ik het weekend uiterlijk half acht vanzelf wakker. Mijn lichaam had dat vaste ritme aangewend.

Nu mijn stage is afgelopen en ik vakantie heb word ik elke dag inderdaad weer iets later wakker en ga ik ook later naar bed dan tijdens mijn stage. Ik ben dus "onderweg" van het ene ritme naar een ritme van laat gaan slapen en laat op.

Indien je geen verplichtingen hebt, zoals tijdens een vakantie, is er niks mis met uitslapen vind ik. Indien je wel dingen wilt doen zul je actief je ritme terug moeten vormen naar de voor jou gewenste uren. Je lichaam past zich dan vanzelf aan.

Succes.