Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

overruled de prikpil eventuele overgangsverschijnselen?

of krijg je na stoppen de volle mep over je heen?

Rieneke1
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Bij klachten na de menopauze worden vooral medicijnen met oestrogenen gebruikt om de klachten te verlichten.
Bij vrouwen die nog een baarmoeder hebben is het advies om dit ten minste gedurende tien dagen, bij voorkeur 12–14 dagen, per innamecyclus van 28 dagen te combineren met een progestageen, omdat anders de kans op baarmoederhalskanker verhoogd is.
De prikpil bevat echter alleen progestagenen en geen oestrogenen, zodat het effect van de prikpil om overgangsklachten te verhelpen heel klein is, en men wel belast wordt met een relatief hoge dosis progestagenen.
Bij het toediening van de prikpil eenmaal per drie maanden is gebleken dat hierbij het risico van een bovenmatige groei van de baarmoederhalscellen toeneemt.

Dit antwoord is geheel vrijblijvend,er kunnen geen consequentie's aan verbonden worden.

Groeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Medische adviezen via [goeie vraag ] , ben ik geen voorstander van, voor dat je het weet zijn er problemen door dat er iets verkeerd begrepen word. Wel kan ik je adviseren je eens te verdiepen in de mogelijkheden om je probleem op te lossen met natuurgeneesmiddelen. Hier zijn zeer goede resultaten mee behaald, maar ook dat is geen garantie voor succes want ieder mens reargeert anders, maar dat is met de reguliere geneeskunde ook zo. succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Rieneke1
16 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, maar ik heb geen probleem, en ik vroeg ook geen advies.
het lijkt me toch een objectief gegeven waar ik naar vroeg.
mss mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld.
iig bedankt voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je begon zelf over de overgang en dat het met een volle mep over je heen kwam. Maar nu denk ik dat je nog erg jong bent, gezien je reactie. Waarschijnlijk inf. voor een ander? Geeft niets hoor, als je maar wat aan het antwoord heb, je vroeg het immers niet voor niets. vr. groeten.
Rieneke1
16 jaar geleden
nee, ik vroeg of het met volle mep over me heen zou kunnen gaan komen, mocht ik stoppen met de prikpil.
maar ik heb inmiddels een goed antwoord gekregen, waar ik iets mee kan.
heb vrees ik m'n vraag niet erg duidelijk gesteld, sorry!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Beter een vraag half begrepen dan helemaal geen vraag. Dus blijf vragen stellen .groeten
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing