Moet je bij het Atkins dieet je calorieën tellen?

Ik wil het Atkins dieet volgen en het schijnt zo te zijn dat je geen calorieën hoeft te tellen? is dit waar. Dan kan je toch zoveel khdraatarme dingen eten als je wil? is dit niet tegenstrijdig met het verliezen van gewicht.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Om Atkins te volgen zal je het boek moeten lezen en het recepten boek gebruiken. Geen koolhydraten maar eiwitten, vetten en vezels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hangt er helemaal van af wat je eet, welke combinatie, en vooral of en hoeveel beweging je hebt. Nogmaals, laat je leiden door het boek en het receptenboek.
tinus1969
9 jaar geleden
@Mersinlii, je vraagt 'val ik wel af als ik 3000 calorieen eet'.
Er zijn twee redenen waarom Atkins werkt;
-de ene is, dat eiwitten verzadigen, waardoor je 'vanzelf'sopt het eten. Je eet dan 'vanzelf' dus ook geen 3000 calorieën meer, maar bv maar 2000 -daarna zit je vol.
-de andere is, dat je lichaam hormonaal anders reageert op koolhydraten dan op vet. vet wordt verbruikt; koolhydraten worden opgeslagen. Van 2500 calorieën koolhydraten kom je aan -van 2500 calorieën vet niet.
Met het Atkinsdieet hoef je geen calorien te tellen.
Het Atkins-dieet is het bekendste voorbeeld van een koolhydraat-arm dieet. Mensen die dit dieet volgen, eten veel vet en eiwit en weinig koolhydraten. Dus bijvoorbeeld brood, rijst en pasta zijn verboden.

Het Atkins-dieet levert gewichtsverlies op, omdat de voeding in totaal minder calorieën bevat. Diabetes-patiënten en mensen met een gestoorde nierfunctie kunnen dit dieet beter niet volgen.

Na verloop van tijd lijkt het Atkins-dieet ongunstig voor het cholesterolgehalte, waardoor het risico op hart- en vaatziekten groter wordt. Daarnaast levert het Atkins-dieet te weinig vitamines, mineralen en voedingsvezel. Dus je moet wel voedinssuplementen gebruiken.