Wat kan de reden zijn van acute buikpijn?

Gisteravond kreeg ik opeens op onverklaarbare wijze erg buikpijn. Deze pijn zat echt in hoog en in het midden van mijn buik. Het begon rond half 8 's avonds, en 's nachts tussen 2 en 3 ging het geleidelijk aan weg. Het was zo heftig dat ik er niet van kon slapen.

Nu was ik niet misselijk, en het was ook geen kramp.

Wat zou het geweest kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb dat zelf ook gehad. Uiteindelijk bleek dat pancreatitis te zijn als gevolg van galstenen. De huisarts dacht aanvankelijk aan een geïrriteerd maagslijmvlies, maar toen ik een donkere kleur urine kreeg (bloed), bleek er dus iets heel anders aan de hand. Het waren erg pijnlijk galaanvallen die ik dus niet bij de gal maar midden boven in mijn buik voelde. Ik weet niet of er bij de eerste galaanval al sprake was van pancreatitis, maar heb dus steeds alleen maar pijn op die plek gehad. Helse pijnen waren dat. Ik heb in die tijd, ruim voordat het ontdekt werd ook een keer onverklaarbare hoge koorts gehad. Achteraf gezien was die koorts natuurlijk wel te verklaren.
Nogmaals: ga bij herhaling van klachten naar je huisarts!
Als je het weer krijgt, ga dan naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Als dit nogmaals gebeurt, zal ik zeker naar de huisarts gaan!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let er eens op of je het krijgt als je vet hebt gegeten, of iets zuurs.
darmkramp
De darmen kunnen plaatselijk verkrampen waardoor de doorsnede van de holle opening afneemt. Veelal zal door een hoog zuurgehalte in het lichaam plaatselijk veel spanning opbouwen. Het kan ervoor zorgen dat de darmen intensief gaan samenknijpen.
Als dit geregeld moest optreden zou je moeten denken aan gal -of nierstenen:
Indien u geregeld stekende buikpijn heeft dan kan er iets aan de hand zijn. Gal- of nierstenen kunnen worden verwijderd dan wel worden verbrijzeld.
fremar