Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik harde stukjes in mijn acrylkwast bij het nagels zetten?

Als ik de harde acrylstukjes uit mijn kwast moet halen gaan de haren scheef staan en kan ik mijn kwast niet meer optimaal gebruiken.. Daarom wil ik dat zo veel mogelijk voorkomen. Maar ze zeggen dat brushcleaner ook weer slecht is voor de kwaliteit van de kwast.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat heel goed helpt is het goed nat houden van het penseel in de liquid, ik merk dat ik sindsdien eigenlijk geen stukjes acryl meer in het penseel heb.

Nadat ik klaar ben met stileren neem ik het penseel af met een watje met nagelplaat ontvetter of een brush cleaner. (Dus ik laat het penseel niet weken!) Het is inderdaad niet zo goed voor je penseel, maar stukjes acryl zijn nog slechter voor je penseel, want als ze hard worden en je wil ze er dan uit halen dan trek je allemaal haartjes mee! (Hierdoor heb ik ooit een heel duur penseel moeten weggooien)
Van nagelplaatontvetter of brush cleaner worden de haartjes hooguit wat droger, maar dat maak je toch weer nat met liquid als je gaat stileren.

Daarnaast is het echt een gouden tip om je penseel altijd na te kijken voordat je hem opbergt! Dus gewoon heel secuur omgaan met je penseel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding