Wat is gezonder als zoetstof. Rietsuiker, witte suiker of honing?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor normaal gezonde mensen: honing. Honing bevat precies dezelfde stoffen als witte suiker, maar daarnaast nog een hoop meer stoffen. Die andere stoffen voegen wat gezonds toe. Voor mensen met een extreem zwakke afweer: witte suiker. In honing kan, al is de kans minimaal, een bacterie zitten. Daarom wordt honing uit voorzorg afgeraden voor zuigelingen. Voor mensen met allergie tegen stoffen die in honing zitten (of kunnen zitten): ook witte suiker, juist omdat daar maar heel weinig stoffen inzitten. Maar normaal gesproken dus honing.

Honing, want honing heeft veel meer dan alleen zoetstof...

Honing. Honing bestaat voor het grootste deel uit de suikers fructose en glucose, maar ook enzymen en vitamines.

Het zoete in elk van deze producten is een monosaccharide, een enkelvoudige suiker. Voor je lijf maakt het niets uit of het de ene of de andere monosaccharide binnenkrijgt, het zet ze allemaal met hetzelfde gemak om in glucose. Qua calorieën maakt het ook niets uit. Het ene product bevat minder calorieën dan het andere, maar omdat het dan ook minder zoet is, gebruik je er meer van om je eten/drinken net zo zoet te krijgen.

honing is gezonder als je toch een suiker wilt kun je ook oerzoet (sucanat) gebruiken daar zitten ook mineralen in. ik gebruik dit vaak met cake bakken hoe het in de thee of koffie smaakt weet ik niet.

Honing volgens de andere 2 beantwoorders. Maar kijk maar eens naar Stevia op internet. Een natuurlijk zoetmiddel gemaakt van een plant, misschien wel nog gezonder. Toegevoegd na 14 minuten: Eh, andere 5 beantwoorders, typen ga nie zo snel op mobiel

Rietsuiker

rietsuiker en honing zijn altijd beter dan witte suiker, das gewoon troep. Ik heb ook gehoord en gelezen dat Ahorn zoet is en als suiker gerbuikt kan worden, zou zelfs gezond zijn. Ik heb er geen ervaring mee. Let wel op dat de honing die je gebruikt van natuurlijke oorsprong is.

Honing bevat van nature saccharose, fructose en glucose.

ongeraffineerde rietsuiker. Want zoetstof en geraffineerde suiker (zoals kristalsuiker) wordt direct in het bloed opgenomen. Daardoor heeft het lichaam geen tijd om zijn eigen suikergehalte te regelen. ongeraffineerde suiker wordt via het gewone spijsverteringskanaal opgenomen. Dus heeft het langer nodig om in het bloed te komen, hier zal het lichaam zich beter kunnen aanpassen en zijn eigen hormonen en stoffen kunnen doseren. zodat het bloedsuikerpeil over langere tijd constant blijft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100