Wanneer weet je dat je wil is gebroken?

want ik had nog zo graag willen werken om naar de maldieven te kunnen gaan op vakantie. dat wil ik al heel lang.
om daar te snorkelen en de natuur te zien. ik denk dat het niet meer gaat gebeuren. dat is jammer hoor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
terminaal patiënt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee. ik voel me al oud. maar ik ben ook niet meer zo jong.
terminaal oud. ik kan nog wel veel. maar niet zomaar nog werken om het geld bijelkaar te verdienen. gelukkig kan ik zo nog van veel dingen genieten. maar soms zou ik nog steeds mijn dromen willen waarmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pruts... ga liften! en nee, dit is niet bedoeld als geintje.. pak je spullen en ga! zie hoe ver je komt.. en misschien kom je wel op plekken die VEEEEL leuker blijken dat je oorspronkelijke doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie hoor, Gee!

Het beste antwoord

Het is niet dat je wil gebroken is, maar er is een droom waarvan je weet dat hij niet meer gaat uitkomen.

Heb je het over een gebroken wil dan is dat meer dat iemand jouw 'op de knieen 'heeft gekregen. Jouw wil kapot gemaakt, door je te beïnvloeden op een negatieve manier.

Stel je dromen bij, maak ze realistischer voor dit moment.

Maar jammer is het zeker!!
Niet al onze dromen komen uit helaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord !!

Andere antwoorden (11)

Als je dat niet wil weten... Dan is je wil gebroken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
WAT niet wilt weten?
je moet het niet als absoluut doel stellen, maar het idee gewoon in leven houden. als je over gebroken wil begint hou je jezelf per defenitie tegen. houd je opties open. ik ga hopenlijk ooit jimi hendrix in mijn schaduw laten staan. maakt niet uit of het zo uit gaat komen. het gaat om de motivatie en de wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gitaristje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij vlagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet je doelen ook weer niet te hoog stellen. krijg je hetzelfde effect: teleurstelling
Wanneer je niet naast de trein maar voor de trein gaat staan als je wilt instappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wil is gebroken ben je gemanipuleerd, gekleineerd of gehersenspoeld.
Wanneer je merkt dat je willoos alles doet wat een ander zegt, zonder je nog af te vragen hoe of waarom, dan weet je dat je wil is gebroken.

Als je merkt dat je naar dit punt onderweg bent moet je dus zo snel mogelijk bij de veroorzaker hiervan uit de weg zien te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind ik ook. Je kunt hier beter spreken van een droom, die niet uit gaat komen, dan van een 'gebroken wil', zoals jij een gebroken wil beschrijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan door pijn wel tijdelijk zo voelen...
Je wil is gebroken als je je helemaal neergelegd hebt bij de situatie en geen hoop meer ziet om die dromen nog te verwezelijken.
Als je wil gebroken is, dan valt er niet meer te kiezen.

Is over het algemeen een wanhopig gevoel.
Een gebroken wil: daar is heel wat ellende aan vooraf gegaan. Er is door het slachtoffer heel wat geleden! Uiteindelijk hebben ze [of de situatie heeft] hem/haar dan toch klein gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jou wil is hiermee niet gebroken :Jij moet gewoon positief gaan denken .
Heel misschien heb jij hier wat aan :
Is je denkt ik ben verslagen .
is je nederlaag een feit .
Als jij denkt ik zal niet versagen win je op den duur de strijd .
Als je denkt :ik kan het niet halen is de tegenslag op til ,
want het overslaan der schalen , hangt voornamelijk af van wil .
Moederlozen gaan ten onder door hun twijfel ,door hun vrees .
Vechters winnen door een wonder telkens weer de zwaarste race .
Denk : ik kan het en dan gaat het .
Iedereen vindt bij wilskracht baat en in zaken wint het van het nutteloos gepraat .
Als je jammert "Ik ben zwakker dan mijn concurrent ,
blijf je levenslang de stakker die ongetwijfeld bent .
Niet de Goliats en de rijken tellen in de kamp voor zes ,maar de fermen die niet wijken hebben vroeg of laat succes .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wil is niet gebroken, die heb je zelf afgebroken.
Zorg dat er positiviteit in je leven komt en luister naar mensen die het kunnen weten. Dan komen de Maladieven zeker op je pad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je geen hoop eer koestert.

In jou geval, is de wil nog steeds niet gebroken.

Jammer, want als alle hoop wegvalt, ziet men vaak 'het licht'.

Hoop houdt de mens in de wereld van de illusies. dromenland.
Wanneer je daaraan vorbij kunt kijken, wordt de 'waarheid' pas zichtbaar.

Met de waarheid kun je heel goed omgaan weet je,
beter dan met illusies (want die zijn niet waar)!

Toegevoegd na 27 seconden:
wanneer je geen hoop meer koestert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je wil is gebroken als je zó gekleineerd, gemanipuleerd, misbruikt bent dat je werkelijk niets meer wilt of kunt...

wat jou is overkomen, is dat er iets waar jij je zinnen op had gezet (iets wat jij wil) schijnbaar niet gaat gebeuren...

die twee hebben niet veel met elkaar te maken...

leg je neer bij het feit dat je droomvakantie waarschijnlijk niet door gaat en kijk naar de mogelijkheden die je wél hebt...
als je ontdekt wat er wél nog allemaal kan waar je ook op hoopt of van droomt en vooral als je realistisch kijkt naar wat je NU op DIT moment allemaal voor goeds en moois in je leven ervaart, zul je je een stuk lekkerder voelen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de wil echt gebroken is, is hij kapot, bijna onherstelbaar.
Ik wil bestaat dan niet meer, ook niet heel klein.

Dan is er geen ik wil eigenlijk nog wel.... Hier is slechts sprake van een slappe wil een krachtloze wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je al je dromen gaat opgeven, passief gaat worden, en geen vechtlust meer vertoond.
Dan is het einde nabij.