Hoe kan ik mezelf dwingen te stoppen met snoepen?

Elke avond zit ik benenden, alleen. Iedereen slaapt. De deur van de kast met snoep staat op een kiertje. Stil loop ik erheen, open de deur en pak het snoep op de bovenste plank.

Dit gaat elke avond zo. Ik wil ermee stoppen, maar weet niet hoe. Ik probeer me voor te houden dat ik gezond wil gaan eten enzovoort, maar dit werkt niet.

Hoe kom ik hiervan af? De deur kan overigens niet op slot.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Eet je wel genoeg op een dag?
Snaaien komt soms omdat je overdag te weinig hebt gegeten.
Hoe voel je je als je dit doet? Voor, tijdens en na?
Bekijk dit eens goed, voel je je goed als je dit doet, en na die tijd?
Ritsuka
10 jaar geleden
Is het de spanning van het stiekeme?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Lever het snoep maar in bij mij, dan eet ik het wel voor je op...heerlijk snoep! Ik doe precies hetzelfde, en mijn vader ook...
De enige oplossing die ik er voor heb, niet kopen! Als ik weet dat ik het in huis heb dan: MOET HET OP!

Antwoorden (3)

Bewaar het snoep in een kast die wél op slot kan. Geef de sleutel in bewaring aan een van de personen die nu ligt te slapen. Dan kan je alleen gaan snoepen wanneer die ander wakker is.
Amadea
10 jaar geleden
Als je nog bij je ouders woon, zou je met ze kunnen afspreken dat ze je favoriete snoep verstoppen, dat doen mijn ouders ook wel eens. Ik heb ook wel eens op internet gelezen voor als je gezonder wil eten dat je dan bijvoorbeeld een fruitschaal bij je zet op de tafel, dan zal je blijkbaar eerder dat fruit pakken dan als je ervoor moet gaan lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is belangrijk dat je overdag regelmatig (5 a 6 keer per dag) eet, de porties moeten ook voldoende groot zijn, zodat je geen honger krijgt.
Zorg dat het snoepgoed helemaal niet aanwezig is in huis, zo kom je ook minder snel in de verleiding.
Eet fruit: Het klinkt simpel, maar fruit bevat veel suikers waar je veel minder dik van wordt, en bovendien is het zoet in fruit veel minder zoet dan van snoep.
Daardoor is het effect op je hersenen ook minder. Ook noten zijn een goed alternatief.
Je kan radicaal stoppen met snoepen, maar je kan het ook rustig afbouwen.
Kies een methode die voor jou het beste is.
En wees vooral niet te streng voor jezelf. Wanneer je te streng bent, heb je kans dat je snel weer terugvalt in je snoep/ suikerverslaving.
Laat jezelf toe om nog wel wat te snoepen, maar neem dan maar een klein beetje.