Zijn de steunkousen van de Hema geschikt om te dragen op het vliegtuig?

Ik heb geen last van verstopte aders of spataders maar het is eerder ter preventie omdat we toch bijna 10h zullen vliegen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat denk je dat die kousen gaan doen dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik zou sowieso niet op het vliegtuig gaan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, geen enkele kous is geschikt om te dragen op het
vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
momopoyol, dat is niet helemaal waar. Er zijn hier sowieso betere kousen voor dan de HEMA-kousen, maar er zijn wel kousen die kunnen helpen in het vliegtuig.

Antwoorden (2)

Ja, je kan ze prima gebruiken, ze helpen voor een goede bloedstroom, alleen is het niet per se nodig.

Wat beter helpt is om beenoefeningen in het vliegtuig te doen: je voeten draaien bijvoorbeeld.
Ook heb je op zo'n lange vlucht vaak een groot vliegtuig, je zult dan via het ene gangpad heen en via het andere terug kunnen lopen om even wat beweging in je benen te krijgen.
In de bronvermelding een lijst met tips.

Scheelt je toch weer €3,50
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Een griezelig advies: Hema-steunkousen doen niets of ze zitten te strak waardoor ze juist trombose uitlokken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet ook geen te kleine steunkousen kopen ;)
Maar ik adviseer ook om eerder beenoefeningen te doen.
Nee, die zijn niet sterk en stevig genoeg. Er zijn bij de drogist speciale reissteunkousen te koop ( in huidkleur en in zwart) die wel heel goed werken. Maar heb je echt spataderen of krijg je snel dikke enkels, dan moet je kousen laten aanpassen en dan is het zinnig even langs de dokter te gaan. Er zijn uiteraard diverse maten maar er zijn ook een aantal categorieën van druk en dat is persoonlijk. Die kousen van de Hema zijn drie keer niks. Heb je snel steunkousen voor op reis nodig dan even naar de drogist of apotheek. Je bent wel snel een paar tientjes kwijt.