Heeft het een reden dat veel vrouwen vingernagels van ongelijke lengte dragen?

Dat bijvoorbeeld de ene vinger een kortgeknipte nagel heeft (geen nagelbijter), en de vinger daarnaast een nagel van wel twee cm. Enz. Het valt mij heel vaak op. Bij mannen zie ik dat nooit. Waarom is dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij alle vrouwen die ik ken en die lange nagels hebben, gebeurt dit wel eens. Meestal onbedoeld, zeg maar door een ongelukje. Een lange nagel kan scheuren of breken. Soms is er dan geen redden meer aan en ben je wel gedwongen de nagel af te knippen tot het punt waarop hij nog helemaal heel is. Soms zou de nagel nog wel "gered" kunnen worden, maar vindt de betreffende vrouw dat teveel moeite, of komt het op dat moment toevallig niet uit, en knipt ze de nagel maar liever af. De bedoeling is dat de nagel weer teruggroeit tot de oorspronkelijke lengte, zodat alle nagels weer even lang zijn. Maar dat kan even duren. Dat je dit bij mannen bijna nooit ziet, komt doordat mannen meestal korte nagels hebben. Dat heeft twee gevolgen. Het eerste gevolg is dat hun nagels minder snel scheuren, breken of anderzins beschadigen. Het tweede gevolg is dat, mocht het toch een keer gebeuren dat ze een nagel scheuren, dit niet zo opvalt. Tenslotte is het verschil tussen een nagel van een halve mm aan de ene vinger en een nagel van één mm aan de andere vinger niet zo opvallend, terwijl het bij vrouwen reuze opvalt wanneer ze aan de ene vinger een nagel van vier mm hebben, en aan de andere vinger een nagel van 15 mm. Doordat vrouwen hun lange nagels vaak in een felle kleur lakken, wordt een lengteverschil (dat sowieso al opvallend was) nog eens extra geaccentueerd.  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100