hoelang mag ik niet douchen? zie uitleg

ik ben zondag hard in aanraking gekomen met de deurpost en heb toen hard mijn hoofd gestoten, het bloedde wel maar er kwam er niet spuitend uit, dus moest niet gehecht worden, heb het gelijk gekoeld met ijs en heb nu nog wel last van hoofdpijn en misselijkheid, maar dat is normaal als ik de ervaringen lees op internet, nu wil ik graag douchen maar ben bang dat ik die wond openmaak, of moet ik daar niet bang voor wezen omdat het 3 dagen geleden is gebeurt? , het resultaat van de botsing zie je op de bijgevoegde foto

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik vind het verdacht dat je nog steeds last hebt van hoofdpijn en misselijkheid. Ben je bij de dokter geweest? Want ik vraag me af of je misschien een hersenschudding hebt opgelopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat vind ik niet zo fris, femke... je haar is wel iets dat snel vuil word en je kunt het beter toch schoonhouden. Er vallen soms dingen in je haar, stof ofzo, of je loopt door de regen. Ik zou dan toch met een zachte straal het hoofd afspoelen.

Het beste antwoord

Je mag gewoon douchen, spoelt de wond ook schoon
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan die wond dan niet opengaan?
ronron1212
9 jaar geleden
als gewoon voorzichtig doet is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie richtlijnen in je andere antwoord :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad Ronron! En als de wond toch open gaat geeft dat ook niet heel veel, na 3 dagen zal de wond al niet zo diep meer zijn als op de eerste dag. Het is best goed om de wond een beetje uit te spoelen. Vooral bij het afdrogen opletten. Misschien kan je dan nog wel het beste een handdoek om je hoofd wikkelen, zodat je niet te hard gaat wrijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankjewel

Andere antwoorden (2)

Op deze site zeggen ze dat je de komende 48 uur best niet kan douchen:

http://nl.hartmann.info/douchen_vergroot_het_risico_op_infecties.php

Na die 48 uur mag je wel douchen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze site zeggen ze dit:

http://www.nursing.nl/Verpleegkundigen/Achtergrond/2013/12/Patient-met-acute-wond-mag-wel-douchen-1425546W/

"Dat klopt gewoon niet, je mag veel eerder douchen en daar is ook wetenschappelijk bewijs voor. Volgens de richtlijn acute wondzorg is kort douchen – minder dan 10 minuten – bij een primair gesloten wond toegestaan in de eerste lijn binnen 12 uur en na 24 uur in de tweede lijn. Het is belangrijk dat verpleegkundige dit weten, douchen geeft zo'n kwaliteit van leven voor een patiënt."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de bronnen niet bekeken: maar boen vooral niet te hard en gebruik een milde shampoo of zeep. Een shampoo voor elke dag bijvoorbeeld, of een kindershampoo (zonder glitters en aardbeiensmaak ;))
je kan gewoon douchen, als je er maar voor zorgt dat je niet direct water op de wondt spuit, en dat er geen zeep / shampoo in komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Hoe dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt best water direct op de wond laten komen, maar niet een te harde straal erop zetten. En er mag best wat zeep in komen, zorg alleen wel dat je milde zeep gebruikt. Een elke-dag shampoo of een kindershampoo en spoel dat vervolgens goed (maar rustig) uit. Als ik een wond ergens anders heb was ik die ook gewoon...