Werkt een leugen detector als je iets vergeten bent? (Of als iets in je onderbewust zijn is gebeurd)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een leugendetector is 9 v/d 10 keer nep

Antwoorden (2)

een leugendetector meet hoe gespannen je bent, door bv je hartslag, zweetproductie. Men gaat er van uit dat je lichaam als je liegt daarop onbewust reageert.
Dus als jijzelf heilig overtuigd bent van jouw waarheid zal men dat ook meten als waarheid. De methode schijnt dus niet helemaal betrouwbaar te zijn omdat mensen zelfs al zijn ze onschuldig toch de reactie vertonen van wel schuldig.
Je moet wel sterk in je schoenen staan om niet zenuwachtig te worden bij zo'n onderzoek
anneliez
9 jaar geleden
Als je overtuigd bent van je antwoord, dan kan je de detector misleiden. Het trouwens helemaal geen betrouwbare methode. Veel criminelen bevoorbeeld zijn psygopatisch.
Bij volwassen psychopaten is aangetoond dat hun hersenen niet echt reageren op emotionele prikkels. En iemand die nauwelijks op stress reageert en weinig angst voelt kan een detector om de tuin leiden. Maar voor de standaard emotionele mens is dit te lastig.