Waarom zijn medicijnen vaak zo vrolijk gekleurd?

Ze lijken dan op snoep!
Waarom geven ze die niet een vreselijk smerige kleur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze moeten een unieke kleur en vorm hebben, mogelijkerwijs... Dan maak je minder vergissingen als je veel medicijnen hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

En dan nog onaantrekkelijker maken om ze in te nemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met kleurtjes kun je ze beter uitelkaar houden. Voor mensen die meerdere medicijnen slikken b.v.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodat het innemen wat feestelijker/makkelijker gaat.

Omdat er zóveel verschillende medicijnen zijn die ook allemaal een zo goed als ander kleurtje dan de rest moeten hebben. Als alle 'vieze' kleurtjes al een keer gebruikt zijn, worden er nieuwe/andere kleuren gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de mensen,die door de(vele)kwalen die ze hebben enigszins op te vrolijken.Het helpt helaas geen snars!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, beter dan dat ze op snoep lijken dan een smerige kleur.
En het is aangenamer voor kinderen lijkt me, een medicijn dat op een snoepje lijkt. Ook voor volwassenen uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders wil niemand ze nemen, dan heeft het ook geen zin om ze te maken. Waarom zou je ze wel een smerige kleur geven, dat heeft toch geen zin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen nemen niet graag een medicijn, wat logisch is, want die dingen smaken meestal niet lekker. Vooral kinderen slikken echt niet graag pillen. Dan is het toch beter om die dingen er een beetje aantrekkelijk uit te laten zien.

Ze maken de meeste pillen wel wit, om ze er neutraal uit te laten zien, zodat er ook geen verwarring kan optreden met snoep.