Wat kun je doen aan een ontstoken nagelriem?

Mijn 8-jarige zoon heeft dit, en is doodsbang dat ie er mee naar de dokter moet. Als het moet dan gaat ie natuurlijk, maar heeft iemand een tip wat ik zelf nog kan doen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik vanmiddag even op de vinger heb gedrukt en er wel een klein beetje pus uit kwam. De wond is dus niet helemaal gesloten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Uitkijken dat hij niet met de vinger bijv zijn plasser aanraakt want in no time zit dan daar ook een ontsteking.

Wel oppassen dat het geen fijt of panaritium wordt, het is een etterende ontsteking in een vinger of teen, die meestal door de bacterie Staphylococcus aureus wordt veroorzaakt. Fijt kan onder andere ontstaan door vuil in een wondje langs de nagelriem, bijvoorbeeld ten gevolge van een splinter. Onder de nagel hoopt zich vervolgens pus op dat een uiterst pijnlijke en rood opgezwollen vinger of teen tot gevolg heeft. Een ontsteking uitgaande van en beperkt blijvend tot de nagelriem wordt vaak paronychia genoemd. Behandeling bestaat uit het openen van het abces en eventueel behandeling met antibiotica. [jakkie....] Maar er kwam pus uit dus in de biotex GROEN ermee en dan een pleister met trekzalf erop, maar niet te lang zelf mee dokteren hoor! Fijt is echt heel naar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100