Welk rustgevend homeopathisch middel werkt (wel) goed?

Door een chronische ziekte heb ik soms last van onrustige periodes, vooral problemen met inslapen daar door.
De huisarts kan mij natuurlijk rustgevende medicatie geven, maar ik wil het eerst eens proberen op homeopathische basis omdat ik al genoeg "rotzooi" slik.

Ik heb momenteel valdispert extra nacht en valdispert stress moments geprobeerd. Beide werken niet helaas.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.1K
bamibal
9 jaar geleden
Als je hier op Goeievraag naar homeopathie vraagt, krijg je over het algemeen alleen te horen dat het niet werkt.
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je met 'homeopathie' bedoelt, bamibal. Middeltjes met een verdunning C30 werken inderdaad niet. Sommige middeltjes van de klassieke homeopathie werken wel, andere middeltjes van de klassieke homeopathie werken niet. Dat komt doordat het uitgangspunt van de klassieke homeopathie verkeerd is. Ondanks dat verkeerde uitgangspunt kunnen ze soms bij toeval toch iets maken dat werkt. Plantaardige middeltjes zoals kruidendrankjes worden ook vaak 'homeopathisch' genoemd, maar in feite wordt 'plantaardig' bedoeld. Als je 'homeopathie' gebruikt in de betekenis 'plantaardig', zou het best kunnen dat er een werkzaamheid is.
Poet
9 jaar geleden
Je kunt het beste druppels nemen en daarvan een flinke hoieveelheid. De werkzame stoffen doen waarschijnlijk niets maar In homeopathische druppels is van oudsher alcohol (ethanol) gebruikt. Alcohol (ethanol) is een uitstekend conserveringsmiddel en oplosmiddel voor plantenmateriaal. Lagere potenties en oertincturen bevatten altijd minimaal 50% ethanol en soms ook 70% ethanol.

Antwoorden (4)

Je zou een middel met passieflora kunnen proberen. Uiteraard is ook een glas warme melk een redelijk probaat middel. Stop in elk geval met kijken naar beeldschermen ( tv, tablet, smartphone etc) vanaf een uur of twee voor je slapen wilt, anders draait je brein nog steeds op topsnelheid. Draai rustige klassieke muziek. Lees een tam boekje al is het voor de 30e keer, vaak helpt dat ook. Ontspanningsoefeningen willen ook wel eens helpen. Hoe dan ook, als je moeilijk inslaapt is het niet simpel je hoofd op nul te zetten. Maar misschien dat deze simpele tips een beetje helpen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens dormeasan nachtrust hotdrink.
Dat is een siroop waar je heet watwr aan toevoegt zodat je een warme drank krijgt. Het smaakt naar vlierbessen.
Deze siroop bevat:
Citroenmelisse, passiebloem en valeriaan die hebben een rustgevende en slaapopwekkende werking. Bovendien bevat het magnesium wat ook ontspannend werkt.
Het is van a.vogel en verkrijgbaar bij de drogist.
Het kost ongeveer 8 euro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je hier ervaring mee?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja zeker.
Ik gebruik het zelf om eens door te kunnen slapen.
Niet elke nacht maar af en toe. Ik ben zelf drogist en verkoop het ook goed. Mensen komen er voor terug.
Dergelijke middelen helpen niet. Al neem je een halve emmer. Beter is om een uur per dag te wandelen. Dat es volhouden en na een week kijken wat het verschil is. Een simpele manier, maar het kan echt wonderen doen. En is veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cannabis kan een probaat middel tegen onrust en slapeloosheid zijn.
Rook je zelf niet, dan kan je cannabis eventueel ook door een zogenaamde 'vaporizer' consumeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Melatonine helpt bij mij heel goed,1mg