Kan een botbreuk door een bepaald soort voedsel beter herstellen?

Ik heb er namelijk een. Mijn rechter sleutelbeen is de ongelukkige.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Het goede nieuws is, dat je sleutelbeen vlak bij je hart zit, hoe kleiner de afstand van de breuk tot het hart, hoe sneller hij geneest.
Wat extra melk(producten) en wat extra cholecalciferol
( Vit D3) bespoedigen het proces verder, ondanks dat in goede voeding alles zit om de breuk te doen genezen.
Een wat hogere inname van calcium EN vit D/ zonlicht zijn
een aanrader, de concentraties van de juiste bouwstoffen in het bloed is dan wat hoger en dat versnelt de genezing.
Toch, neem er de tijd voor, anders kan een pseudartrose ontstaan, omdat het verbeningsproces dan niet goert gaat en het gevormde kraakbeen niet omgevormd wordt tot bot.
Daar zorgen de osteofyten voor, die hebben wel extra bouwmateriaal nodig, zodat de verbening goed hard wordt
en de breuk weer optimaal sterk wordt.
In enige weken echter moet dat proces goed op gang zijn,
Geringe belasting bevordert de verbening door betere doorbloeding, teveel beweging echter zorgt voor nieuwe breuken.
Ook een overmaat aan vit D werkt contraproductief.

Sterke

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Calcium, dat vind je in melkprodukten en kaas
Géén spinazi en rabarber die bevatten een stof die de opname van calcium beperkt
Vit d, die bevordert juist de opname van calcium

Maar verwacht er geen wonderen van een bot heeft gewoon tijd nodig om aan elkaar te groeien en te herstellen
Succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je normaal gezond eet, krijg je voldoende bouwstoffen binnen. Ander voedsel versnelt het herstel dan niet. (anders zou je dat in het ziekenhuis wel krijgen)