Er zijn veel mensen die door gebrek aan zonlicht een winterdepressie hebben. Zeker deze winter heeft lang geduurd en door de hevige kou ben je nog meer ingepakt dan in normale winters waardoor je nog minder zonlicht krijgt.

Zelfs mensen die geen winterdepressie hebben worden vaak wat meer sago in de winter. Mensen hebben nu eenmaal zonlicht en vitamine D nodig.

Daarnaast is het ontzettend lekker om naar buiten te kunnen zonder pijn van kramp door de kou enz. Mensen gaan weer buiten wandelen en ook beweging is goed voor je humeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat we zeikerds zijn, als het te heet is verlangen we weer naar de winter :S

Toegevoegd na 3 minuten:
Neemt niet weg dat de zon gezond is voor de mens, geeft veel vitamine D, wat weer goed is voor:

Calciumstofwisseling: Calcitriol bindt zich aan de vitamine D receptor. Deze receptor behoort tot de steroidreceptoren. Steroidreceptoren fungeren als eiwittranscriptiefactor die genexpressie kan reguleren. Het resultaat is dat de calcium- en fosfaatniveaus in het bloed binnen strakke grenzen wordt gehouden. Dit kan enerzijds door calcium uit bot vrij te maken, anderzijds door de opname van calcium en fosfaat uit de voeding te stimuleren, of de excretie van calcium of fosfaat door de nier te stimuleren dan wel te remmen. Zo wordt de efficiëntie van de resorptie van calcium in de nieren en van de absorptie van calcium en fosfaat in de darm gestimuleerd door de aanwezigheid van calcitriol. Suppletie van vitamine D aan ouderen staat momenteel erg in de belangstelling[11]

Immuunsysteem

Hart en bloedvaten

Voorkomen van bepaalde vormen van kanker

Stemmingen / depressie[12]

Dus uiteindelijk logisch dat een mens blijer zijn in de zomer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;) klopt maar om officieel een antwoord te geven ....
Omdat we licht en warmte nodig hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Morgen de hoogste temperatuur in vier maanden... Dat is nogal... Natuurlijk ben ik blij dat ik eindelijk naar buiten kan zonder jas... De natuur ontluikt, de vogels zingen, sneeuwklokjes en narcissen overal... Dat maakt blij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ziet er een stuk aangenamer uit!

Als ik 's ochtend de gordijnen open doe en het regent, dan denk ik: "K*t, wat een kloteweer en ik moet in dit weer naar kantoor, meer file omdat mensen in de regen met hun voet constant op de rem zitten."

Als ik de gordijnen open doen en het zonnetje komt net op, dan denk ik: "Lekker weertje vandaag, straks lekker naar kantoor en in de pauze even een blokje om, als ik thuiskom nog even hardlopen."

Het weer draagt (onbewust) bij aan je gemoedstoestand, wanneer het lekker, aangenaam weer is ben je (over het algemeen) automatisch vrolijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. De meeste mensen (zoals ik) werken op zonne-energie.

2. Veel dames vinden het leuk om in kortere kleding te lopen als het zonnetje loopt. Door dit voorval voelen mannen zich een stuk prettiger, deze mannen zorgen daardoor voor meer aandacht bij de dames. Deze dames voelen zich weer beter doordat zij deze aandacht krijgen. Dit komt allemaal door de zon en aangename temperaturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de zon hebben mensen meer energie en zijn ze ook vaak aangenamer in de omgang omdat ze niet zo chagrijnig zijn door het slechte weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen weten dat de zomer dichterbij komt; de dagen worden steeds langer. Je kunt 's avonds ook nog vanalles doen; in de tuin werken; op een terrasje zitten; lekker een avondwandeling maken enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zon, warmte, vrolijk hoort erbij he,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel mensen hebben last van winter depressie dus vinden het fijner als de zon schijnt.. plus mensen met reuma zoals ik hebben liever de zon dan dat koude weer.. ik vind de winter ook wel wat hebben met sneeuw enz maar heb toch liever de zon dan hebben mensen met reuma minder pijn en kunnen ze meer genieten van hun dag.. en als de zon schijnt is het op straat ook gezelliger je ziet meer mensen de terrasjes zitten gezellig vol en dat brengt meer sfeer buiten:D