Hoe overleef je een broertje die 2 jaar jonger is maar wel een kop groter en daar heel trots op is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (12)

wees slimmer dan je broertje, je hebt je leeftijd toch mee of niet?
Wie niet sterk is moet slim zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Statistisch gezien overigens overleeft je broertje jou...
Door te ademen en goed uit te kijken als je oversteekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door je naam ga ik er even van uit dat je een meisje bent.

Zoek een vriendje die een kop groter is als je broertje, probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er -figuurlijk- boven staan. Als het jou niets doet dat hij groter is, dan is de lol er voor hem ook snel van af. Waarschijnlijk heeft hij zijn trots nodig, want jij bent ouder, misschien ook wijzer, of kan/mag meer dingen.
Als je maar denkt dat iedereen zo zijn meer en mindere kwaliteiten heeft, dan heeft het niet zoveel waarde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het klinkt misschien gek maar als je eenmaal ouder bent niet meer thuis woont dan ga je, je broertje waarderen. Op dit moment zit je met elkaar opgeschept en zit je dus op elkaars lippen. Hier komt gewoon ruzie van. Als je eenmaal uit huis bent begin je, je broertje te waarderen. Gewoon nog even volhouden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wees slimmer, beloon met geld!

De Amerikaanse sociaal-psycholoog Alfie Kohn illustreerde deze stelling met de volgende anekdote. Een oude man werd elke dag gepest door kwajongens uit de buurt. Op een dag had de man er genoeg van en verzon een list. Hij beloofde hen een euro als ze hem de volgende dag weer zouden pesten. De kinderen kwamen, scholden hem uit, incasseerden hun euro en vertrokken weer. De dag daarna verminderde de man het bedrag tot vijftig cent. En weer scholden de kinderen erop los. Toen de man hen de derde dag een kwartje in het vooruitzicht stelde, reageerden ze verontwaardigd. Voor zo weinig geld begonnen ze er niet aan. Vanaf dat moment werd de oude man niet meer gepest.

Tegen de verwachting in kan geld de aantrekkingskracht van plezierige activiteiten dus verminderen. Het heeft een averechtse uitwerking op de motivatie. Probeer het dus eens :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
om hem daadwerkelijk te kunnen ''overleven'' zul je hem toch moeten vermoorden..;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk "home allone"en haal die trucs uit met je broertje!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verander "Joe Pesci" in de naam van je broertje, leun achterover en geniet vast bij het idee ;-)
"een broertje die twee jaar jonger is" -- deze broertje, de broertje?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar groeien jullie beiden vanzelf wel overheen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon lol maken over andere dingen en niet steeds over de lengte hebben...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Groter groeien en hem tot pampus slaan!