Hoeveel straling komt bij een ct scan voor oor problemen?

Als je KNO een CT vraagt zonder contrast voor problemen met een oor. Wordt dan het hele hoofd gescanned? of alleen worden stralen los gelaten in dat gebied? Iemand wel een exact idee hoeveel msv wordt dan los gelaten op je lijf? ivm kanker verwekkendheid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Bij deze scan wordt je hele hoofd doorstraald, en van alle kanten.
Dat kan niet anders.
En hoeveel straling dat is zal waarschijnlijk niemand zeggen.
Maar over het algemeen is de stralingsbelasting voor een patient heel klein. Bijvoorbeeld vergeleken met de kosmische straling waar je 24/7 aan bloot staat.
Alleen de medewerkers moeten oppassen, omdat ze er de hele dag mee werken.
Reddie