Hoe verhoog je je ph waarde in je bloed?

ph waarde

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
waarom wil je dit doen? je lichaam kan dit prima in balans houden, zolang je gezond bent.

Antwoorden (2)

Niet: kleine afwijkingen van de pH van je bloed zijn dodelijk.
tinus1969
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
precies, een heel klein beetje speling is normaal, maar echte afwijkingen kan je lichaam niet aan. En dat gebeurt ook niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag lijkt raar, maar misschien is die wel anders bedoeld. Dus niet om te rommelen met middelen of zo.
Als je sport of zwaar lichamelijk werk doet, verlaag je de pH in je spieren een beetje. Plaatselijk en tijdelijk kan het dus wel. Die lagere pH maakt het afgeven van zuurstof aan de spiercellen makkelijker. Maar alleen als het binnen de perken blijft, en die zure stoffen afgevoerd kunnen worden. Anders heb je de bekende 'verzuring', en dan werken de spieren juist slechter.
Omgekeerd, bij hyperventilatie wordt de pH verhoogd, doordat je meer koolzuur uit je bloed verwijdert dan normaal. Dat is een ongewenste toestand, vooral omdat mensen het soms aanzien voor een probleem met het hart. En ook omdat ze menen nog meer te moeten ademen. Echt gevaarlijk is het in de regel niet.
Wel gevaarlijk: bewust hyperventileren om langer onder water te kunnen blijven. En wel, omdat je veel koolzuur loost, met een verminderde ademprikkel tot gevolg (minder snel benauwd), maar nauwelijks of geen extra zuurstof in je opneemt. Het LIJKT dus of je langer zonder adem kunt, maar in werkelijkheid valt dat tegen. Je kunt dan plotseling in ademnood komen, met het risico dat je niet op tijd aan de oppervlakte komt. Of net op tijd, maar wel met zuurstoftekort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een heel klein beetje speling is er, maar om de chemische evenwichten die erachter zitten te verschuiven kan het om best flinke hoeveelheden zuren, co2 enzovoorts gaan.
tinus1969
9 jaar geleden
Overigens ben ik inmiddels wel benieuwd waarom je de pH waarde van je bloed zou willen verhogen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geef vrijwillig bloed, bij de bloedbank, nu ben ik benieuwd of het door iets anders of extra`s te eten je daardoor je waardes te veranderen maar ik ben al bij de bloedbank geweest en de waardes waren uitstekend dacht iets van 8.9 alleen mijn bloeddruk was iets verhoogd dit keer.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je bedoeld je Hb gehalte, zeg dat dan. Ph is iets heeeel anders.
Drink tijdens de warme maaltijd, of kort erna een glas natuurazijn welke is verdund met ongeveer 75 a 80 % water. 't schijnt ook nog eens heel erg gezond te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Op wat voor manier heeft dit effect dan? Ten eerste is dit zuur, een lage pH, en ten 2de word dit gewoon afgebroken door je maagzuur lijkt mij.
Hoe is dit gezond?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh mijn excuus, ik heb de vraag verkeerd geïnterpreteerd.
Het verhogen van de ph waarde is het verlagen v/d hoeveelheid zuur.
Maar dan nog wordt het niet afgebroken door je maagzuur, want zuur is een zelfstandige stof. Die 2 versterken elkaar juist eerder.
Hoe dit gezond is? 1. Het werkt bloeddruk verlagend
2. Het verbetert metabolisme
3. Het bevordert je spijsvertering
4. Het verlaagd je slechte cholesterol
5. Het werkt anti bacterieel
6. Je kunt je eetlust beter onder controle houden
7. Het zorgt voor een snellere vetverbranding
8. Het heeft een zuiverde werking op je bloed
9. Het bied een beschermende werking tegen hart en vaatziekten
10. Het verbeterd de functie van het hart Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan, maar volgens mij
is het wel duidelijk zo
Ritsuka
9 jaar geleden
Mooi al die beweringen, maar is er ook wetenschappelijk bewijs voor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de manier van inname die ik eerder noemde durf ik niet te zeggen. Maar er is zeker wetenschappelijk bewijs voor het feit dat azijn gezond is voor bovengenoemde redenen en nog veel meer zoals verschillende soorten kanker bijv.
Ritsuka
9 jaar geleden
Mag ik eens een linkje naar dat onderzoek? Want dat nieuws is mij onbekend, ik ben erg benieuwd om dit te lezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is meer dan genoeg over te vinden.
Hier een aantal linkjes.. http://wetenschap.infoyo.nl/onderzoek/13388-azijn-een-uistekende-remedie.html
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/06/02/apple-cider-vinegar-hype.aspx
https://www.worldhealth.net/forum/thread/99224/is-apple-cider-vinegar-that-powerful-of/?page=1
http://www.versatilevinegar.org/researchnews.html
Ritsuka
9 jaar geleden
Link 1 doet het niet
Mercola is niet echt een betrouwbaar persoon, dus zijn claims vertrouw ik niet: http://www.quackwatch.com/11Ind/mercola.html