Wat zijn die bultjes op mijn arm en wat kan ik er tegen doen?

Ik heb last van licht rode vlekken op mijn arm met een soort van witte kleine bultjes. Als ik het scrub doet het pijn en helpt het niet echt om die bultjes weg te krijgen, ik heb ook soms dat het een beetje jeukt, maar soms ook weer niet. Weet iemand wat dit is en wat ik er tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Hoi,

Dat is waarschijnlijk Keratosis Pilaris! Het is een onschuldige huidaandoening. Je kunt er weinig aan doen, behalve dan de huid zachten vettig houden!
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/116907-rode-bultjes-op-benen-en-armen-keratosis-pilaris.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor de tip! Je hebt me echt geholpen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, ik ben er toen voor bij de dermatoloog geweest, ik heb het namelijk ook op mijn benen. Ik heb zalf gekregen, maar dat hielp niet echt. Ik heb toen een tijdje iedere avond met babyolie ingesmeerd en dat hielp beter. Ook wordt het in de zomer minder, waarschijnlijk omdat ik dan meer smeer met zonnebrand en aftersun.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit duidt inderdaad op een "beginnende" psoriasis. Alleen je noemt nu wel een soort psoriasis op wat je helemaal niet zeker van bent dus hij of zij zal toch langs de dokter moeten gaan.