als je voor de 1e keer ongesteld bent geworden hoe lang duurt het dan tot de volgende keer?

Meestal zit er natuurlijk ongeveer een maand tussen, maar is dit ook zo als je voor de 1e keer ongesteld bent geworden? bij mij is het namelijk zo dat na anderhalve maand ik nog steeds niet voor de 2e keer ongesteld ben geworden! is dit erg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Dat is bij ieder meisje verschillend. Zeker de eerste jaren kan de cyclus heel onregelmatig zijn. Soms blijft de menstruatie zelfs een paar maanden uit.

Als je je menstruatie enkele jaren hebt, dan wordt je min of meer regelmatig ongesteld, met een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Dus niet ongerust zijn omdat je nog niet ongesteld bent. Dit is normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat verschilt per meisje.

De eerste jaren is de menstruatie vrij onregelmatig, maar in de loop der jaren zal het regelmatiger worden.
Het zou dus kunnen dat je het pas over een maand weer wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het net bnt is het ontvel stug maar na een tijdje is het meestal 1 keer in de maand, behalve als je de pil neemt. Dan wordt je pas weer ongesteld als je in je pauze zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste keer is het meestal nog niet zo erg en kan het langer dan een maand duren voordat je weer ongesteld word. Maak je geen zorgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt verschillend, Bij mij duurde het een half jaar