Valt een navel ook onder litteken?

Iedereen heeft wel een litteken, maar ik vroeg mij af of een navel ook onder de noemer litteken valt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, een navel is medisch gezien een litteken want het is ontstaan door het doorsnijden van levend weefsel, de navelstreng. Het is dus een littekenvergroeiing, het geboortelitteken.

Er zijn verschillende verschijningsvormen van navels: de knoopvormige navel, de uitpuilende navel (het bolletje) en de inwendig liggende navel. Dit dus al naar gelang hoe en waar de navelstreng werd doorgesneden en afgebonden of geknoopt.

Blijft wel de vraag over: hadden Adam en Eva een navel? Zij waren tenslotte de eerste mensen op aarde die niet uit een baarmoeder geboren zouden zijn…
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Denk het wel:De navel is het litteken dat achterblijft na het verdrogen van de navelstreng.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, is gewoon een litteken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Litteken_%28lichaam%29
Volgens deze wiki is een litteken een afwijking.
Een navel is geen afwijking. (sommige navels trouwens wel)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je héle eerste zin leest van jouw link, is ook bij WiKi de navel een litteken!