Gebroken botten?

Ik zie net weer een uitzending van Trauma Team,een meisje heeft lelijk haar enkel gebroken.Dat kunnen wij zo met het blote oog wel zien.Waarom zit een ambulancebroeder of verpleegkundige er dan nog zo aan te draaien?Wat heeft dat voor nut dat gedraai en onnodig pijn doen van de patient?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ja..tuurlijk moet het gezet worden,maar dat gebeurd meest na een foto,dan zien ze pas wat de schade is aan het bot.Maar eerst zitten ze er nog ff flink aan te draaien en knijpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat ergert me ook zo enorm. En ik zie het vaker in dat soort series. Hebben ze al foto's gemaakt van een gebroken bot, gaan ze er dan eerst nog even in knijpen draaien en mee rommelen. Daarna zeggen ze doodleuk, we gaan even naar de foto's kijken. Blijf dan toch met je fikken van die gebroken arm af!!!! Als je na het kijken nog twijfels hebt, dan kun je nog wat knijpen. Ook als er verschillende dokters komen kijken, dan willen ze allemaal weer opnieuw "voelen". Ik ben benieuwd als ik daar lig, of ik dan het lef heb om te zeggen, ga eerst maar even de foto bekijken en als je dan nog wil voelen praten we verder. Of misschien: "die co-assistent heeft er al aan gevoeld, vraag maar aan haar hoe het voelt." Ik ben bang dat ik net als die mensen in trauma centrum gewoon braaf mijn mond hou :(

Ik vermoed dat ze het bot weer 'zetten' he? Moet weer op zijn plaats gezet worden.

Ik snap de vraag niet helemaal... Ik denk dat ze toch moeten onderzoeken WAAR het precies gebroken is en hoe ze het weer recht moeten zetten? Groetjes!

je kunt er gerust van uitgaan dat een hulpverlener niet erop uit is om een slachtoffer onnodig pijn te doen ,het onderzoek word altijd zo kort mogelijk gehouden en er word alleen maar gevoeld of de botten niet zodanig langs elkaar schuren dat verdere schade kan ontstaan,verder moeten de botten weer in de juiste stand getrokken en geduwd worden zodat het helen op de juiste manier gebeurt.

Je kunt er volgens mij van uit gaan dat een ambulancebroeder precies weet waar hij mee bezig is!

Toevallig heb ik het stukje gezien waar over je het hebt. Wat ik begreep was dat het voornamelijk te doen was om te kijken of gevoel en doorbloeding goed was in de voet. Op moment dat de ambulancebroeder ook maar enigzins verwacht dat daar een probleem zit, zal hij proberen dat probleem op te lossen. Dus vandaar even het wrikken aan de enkel.

Er moet gekeken worden de zenuwen en spieren niet beschadigd zijn bij het trauma. Dat kan je niet op de foto zien. De arts zal eerst zelf onderzoeken, daarna de foto bekijken over de exacte vorm/plek/ernst van de breuk. Tja het doet allemaal wel pijn, maar er is echt over nagedacht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100