Hoe kan het dat mijn hart soms heel pijn doet?

ik ben net thuis van school... toen ik net bij de deur was deed mijn hart opeens pijn... het leek of het in de fik stond.. en binnen een paar seconden was het weer over..
wat is dit en wat is de oorzaak???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker als je nog jong bent zou ik bij dit soort klachten me bij de dokter vervoegen, en snel ook. Als er niks aan de hand is sta je dan ook zo weer buiten.

Het beste antwoord

Is het wel je hart? Volgens mij zijn het je luchtwegen en vooral bij je bronchiën kan het wel eens branden. Komt door droge lucht via je mond ademen.

Maar als je daar vaker last van hebt, zou ik toch even naar de dokter gaan als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan ook maagzuur zijn. Oprispingen worden vaak aangezien voor hartklachten. Even naar de huisarts voor een echte mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het beter aan de huisarts vragen. Mensen hier zijn geen dokter, en jij ook niet.
Bovendien vergissen veel mensen zich waar het hart zit, de meeste denken dat het in je borstkas links van het midden zit.
Oftewel: professionele hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien is hier wel ergens een dokter op GV... het is wel mogelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De anonimiteit van internet geeft mensen de mogelijkheid om zich in chatrooms voor te doen als een meisje van 12 jaar terwijl je ze een man van 45 zijn.
Dus als jij wilt vertrouwen op het advies van iemand hier omdat hij zegt dat hij een dokter is dan is dat niet zo slim. Gehoord hoe Sylvia Millecam is gestorven?
Ga naar de huisarts met deze vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, klinkt zeer zeker als maagzuur.

Ga voor jezelf na hoeveel je eet op school, en wat (veel vet en zoet?)
Hoeveel drink je?

Vet, suiker en weinig drinken kunnen voor oprispend maagzuur zorgen, zeker wanneer je inspanningen verricht (fietsen uit school).

Advies:
drink veel - het liefst water- (je hebt het nodig).
Eet rustig (kauwen!)
en normaal (geen zak chips in de pauze, dat soort dingen).

Je lichaam verbrandt nu meer dan ooit,
je hebt het nu heel hard nodig om goed voor jezelf te zorgen.

Wanneer je het niet zeker weet, ga even bij de huisarts langs!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorzaak? er is iets mis in je lichaam. Je lichaam geeft daar een signaal voor af. nl. pijn. Beste te doen....

Go see a doctor, doctor, go see a doctor fast!!!