na het sporten heb ik elke week zoveel adrenaline in mijn lichaam waardoor ik niet in slaap kan komen, wat kan ik hier tegen doen?

Als ik teveel adrenaline heb kan ik dus niet slapen. De volgende dag ben ik dan heel de tijd licht in mijn hoofd, ben ik trillerig en heb ik het gevoel dat ik ieder moment kan flauwvallen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Half acht tot negen uur trainen is een veel betere tijd, vroeger en korter. Eventueel zou je twee keer per week kunnen trainen. Daarna douchen, ontspannen, eventueel eten en vervolgens naar bed. Vraag aan een diëtist[e] of je voldoende eet. Drie keer per dag eten en snacken is goed, maar de maaltijden kunnen te klein zijn en te weinig van iets bevatten [te weinig groente/vezels of eiwitten bijvoorbeeld] . Voor het slapen gaan nog iets eten kan, maar neem niet iets dat te zwaar is, eerder fruit en yoghurt bijvoorbeeld. Als je dit doet en dan nog te kort slaapt en trillerig bent de volgende dag, zou je beter met de huisarts een afspraak maken.

In de apotheek verkopen ze slaappillen, ik heb ze zelf ook genomen en ze werken prima. Neem er twee in de avond, en je slaapt als een roosje. Maar je moet wel even vragen of die pillen verslavend zijn of niet, vergeet dat niet.

Je kunt je seksueel ontspannen door bijvoorbeeld zelfbevrediging. Dat is voor de meeste mensen effectief.

Probeer de tijd tussen sporten en naar bed gaan zo lang mogelijk te houden, vroeg gaan sporten dus. Na het sporten en voor het naar bed gaan moet je iets doen waar je rustig van wordt; liggen en pianomuziek luisteren, een soap kijken om je hoofd leeg te maken of even knuffelen met je hond. Dit zal waarschijnlijk werken omdat je lichaam en je hoofd de adrenaline moeten verwerken, en dat gebeurt in bed als je rustig gaat liggen. Als je voordat je naar bed gaat al iets rustigs doen kan je adrenaline verwerkt zijn voordat je rustig in bed ligt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100