Als tandenborstels niet zouden bestaan, hoe zou je dan je gebit kunnen verzorgen?

Stel je woont op een onbewoond eiland, en er groeien geen tandenborstels aan de boom. Wat zou je dan kunnen doen om toch je tanden een beetje te verzorgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben een keer tijdens de Ramadan in Gambia geweest. De mensen die meedoen aan de Ramadan mogen overdag ook geen tandpasta gebruiken. Het viel me op dat ze overal op markten een bepaalde soort stokjes/takjes verkochten. Een lokale jongen die ik daar heb leren kennen vertelde me dat ze dat gebruikten om hun tanden te poetsen tijdens de Ramadan. Zoals hierboven al gezegd kauw je daar inderdaad op totdat het takje wat zachter wordt en je een soort borsteltje krijgt. Ik heb er destijds van die jongen één gekregen en het werkt verrassend goed! Geen frisse adem, maar wel schone tanden. Toegevoegd na 5 minuten: De boom waarvan de takken komen heet de Kolanotenboom. Blijkbaar was (of misschien nog wel) de noot van die boom overigens één van de belangrijkste ingrediënten van Cola.

Je kan met kleine takjes de voedselresten tussen je tanden vandaan peuteren. Voor de rest goed uitkijken met wat je eet en drinkt.

Waarschijnlijk heb je op een onbewoond eiland puur natuurlijk voedsel en dan hoef je bijna niet meer je tanden te poetsen. Anders lekker kauwen op een twijgje zoals Suzy zei.

In Afrika maken ze hun tanden schoon met een bepaalde hout soort. Daar maken ze dikke staafjes van, dat hout wordt zacht door ermee in je mond te zitten, een soort van haartjes ontstaan dan aan het uiteinde van het stokje en daarmee gaan ze over hun tanden. Born: van een vriend uit Afrika ;) p.s. Mijn avatar heb ik niet zelf gemaakt, hij is wel leuk he :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100