Heb ik recht op kinderopvang toeslag als mijn moeder( toeslagpartner) niet in staat is om op te passen. zij heeft een wajonguitkering (schizofreen)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Toen ik paar jaar geleden in de Wajong wat en écht niet voor de kinderen kon zorgen probeerden we via psychiater, advocaat etc toch vergoeding te krijgen. Helaas pindaas, gelukkig konden we spotgoedkoop in belgie opvang krijgen. We waren niet arm, maar 700 euro per maand is voor samen één x modaal inkomen wat te gortig, we vielen dus tussen wal en schip door een maas in de wet. Volgens mij is recent wel opvang mogelijk bij wet, ook als je toeslagparter werkloos is met wajong, het zou wel iets lager zijn geloof ik.
Weet ik niet zeker, ik hoop echt dat het er door gekomen is die wet. Gewoon even navragen aan belastingdienst, maatschappelijk werk of rechtskantoor. Sommigen geven gratis advies.