is veel afvallen wel gezond?

zoals de helft van je oorspronkelijke gewicht afvallen.

Toegevoegd na 5 minuten:
van 150 naar 75 kilo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Mensen met overgewicht hebben doorgaans een vette lever. In het vet in de lever worden afvalstoffen opgeslagen. Wanneer je te snel te veel gewicht verliest komen te snel te veel afvalstoffen vrij met alle gevolgen van dien. Hoofdpijn, gewrichtspijnen, allergische reacties, slecht humeur enz.

Zoals hierboven ook is aangegeven is het beter om heel langzaam en onder begeleiding af te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat ligt er helemaal aan wat je startgewicht is en hoe je afvalt. Als je nu 200 kilo bent, en je verliest de helft onder deskundige begeleiding, dan ben je na afloop een stuk gezonder met veel betere vooruitzichten voor een langer leven.

Toegevoegd na 6 minuten:
Toegevoegd na 2 minuten:

Van 150 kilo naar 75 ook, met in acht name van de genoemde begeleiding.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad 200 kilo daar mag wat van af. Maar niet als het gaat om super slank te willen zijn en onder de normen zal komen met je gewicht of door ziekte. +
AWM
14 jaar geleden
Precies. Daarom had ik het ook over begeleiding. Je krijgt die natuurlijk nooit voor een onverantwoorde actie.
Om heel snel zo ontzettend veel kilo's afvallen is absoluut niet gezond.

Als het verantwoord gaat en je de benodigde voedingsstoffen binnen krijgt en erbij sport zodat het geleidelijk gaat dan is het geen probleem mits de kilo's bij je lengte en leeftijd horen. En praat dan nu ook over echt overgewicht. En niet iemand die 80 kilo weegt naar de 40 kilo gaat.

Neem ook aan dat er geen ziekte in het spel is. Want anders is naar de huisarts gaan het juiste advies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er van af hoe je afvalt. Afvallen is gezond, maar wel op de goede manieren. Zoals onder begeleiding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is gezond.
Als het maar niet al te snel gaat.