Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tijdens het sporten heb ik altijd een loopneus, waar komt dit vandaan en hoe kom ik er vanaf?

Of het nu zomer, winter, binnen of buiten is.. Altijd heb ik een zakdoekje in mn sportbroek zitten.. Niet heel vervelend, wel onhandig.. Waar komt het vandaan? Hoe kom ik er vanaf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Aangezien je het altijd hebt lijkt me hooikoorts of een virusinfectie niet voor de hand liggens.

Een mogelijke oorzaak is dat door het zweten je meer vocht bij je ogen krijgt en dit wordt afgevoerd via de traanbuis. Niet heel voor de hand liggend, maar als je ogen ook vochtig zijn/ worden kan het wel.

Een andere oorzaak is dat door het sporten de bloedvaatjes in je neus meer open gaan staan en de druk wat hoger wordt waardoor er meer water vanuit het neusweefsel in de neus komt.

Je komt hier niet van af. Je lichaam voert bij inspanning extra vocht af om af te koelen. Het is een redelijk algemeen verschijnsel en komt vaak voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is denk ik een reactie van het slijmvlies uit de luchtwegen, die jou versterkt wordt tijdens het sporten. de oorzaak zou ik zo niet weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding