Word je langer als je dunner wordt en korter als je dikker wordt ?

Hoi iedereen ik ben aan 't afvallen en merk op dat ik langer begin te worden is mijn vraag nou goed of niet ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13K

Antwoorden (2)

Als je volwassen bent RastaDude25, ben je volgroeid, je kunt dan dus niet langer worden.
Doordat je afvalt LIJK je langer te worden. Dat is nou optisch bedrog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Door het afvallen veranderen wel de verhoudingen van je lichaam, je armen of benen worden dunner, je krijgt een middel.
Daardoor ziet je lichaam er anders uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
en waarschijnlijk verander je onbewust je houding, ga je meer recht lopen/staan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@annaliez: dan ben je in de praktijk toch langer? Je zal ook eerder je hoofd stoten..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is zeker waar @anneliez

Heel belangrijk deze aanvulling, doordat je gewicht verliest, verandert je houding inderdaad: buik in, schouders achteruit en borst vooruit... ook daardoor kun je langer lijken!
Ik moet toegeven, dat ik daar nog niet eerder over had nagedacht maar naarmate ik er wat langer over nadenk denk ik dat dit wel zo is; althans 's avonds.

Iedereen is 's avonds een stukje korter dan aan het begin van de dag. Je gewrichten en de tussenwervelschijven zijn een beetje elastisch. Onder invloed van de zwaartekracht worden de gewrichten en tussenwervelschijven gedurende de dag ingedrukt. Hierdoor zijn mensen 's avonds een paar centimeter korter dan 's ochtends. Gedurende de nacht (tenminste gedurende een langere periode van liggen) zetten de gewrichten en tussenwervelschijven weer uit en zijn we weer een paar centimeter langer.
Volgens mijn logica zou een groter gewicht, dat op de gewrichten drukt, voor net wat meer inkrimping moeten zorgen; dus iemand met overgewicht krimpt (iets) meer dan een persoon met normaal (of zelfs te laag) gewicht met dezelfde uitgangslengte/ lengte 's ochtends.
Of dit verschil ook met het blote oog te zien zal zijn durf ik te betwijfelen...

Anderen hebben er al op gewezen dat er ook een optisch bedrog speelt, en dat de lichaamshouding een rol speelt. Ik denk dat deze factoren een grotere rol spelen dan wat ik hierboven beschrijf.
Maar als we twee personen nemen, die volledig gelijk zijn in lichaamshouding en ochtend-lengte, waarbij één persoon overgewicht heeft en de tweede niet, dan zou ik verwachten dat de persoon met overgewicht 's avonds ietsje kleiner is dan de persoon zonder overgewicht.