Ik heb s`avonds erge koude voeten, ook al trek ik drie paar sokken aan. Wie heeft voor mij de oplossing?! MVG

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo nu kun jij ook +jes geven !

Antwoorden (16)

Smeer je voeten in met 'warme voeten creme' te koop bij bijna elke drogist. Trek daarna 'slaapsokken' aan. Te koop bij de Tuinen. Warme voeten gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kruik! :) Heerlijk voor koude voeten en het werkt veel beter dan een paar sokken over elkaar heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is beter om koude voeten niet op te warmen door heet water. -zeker in de winter als de voeten heel koud zijn kan dit als je het vaker doet, leiden tot wintertenen- Beter 1 minuutje in een koud badje en dan flink afdrogen. Koud water en de wrijving brengen de bloedcirculatie op gang en wanneer die goed is krijg je vanzelf weer warme voeten. warm water zorgt dat de bloedcirculatie minder wordt. Het duurt misschien wat langer, maar met koud water blijven de voeten uiteindelijk wel langer warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een bedverwarmer/elektrisch deken. Ik had hier ook een tijd last van maar nu niet meer ^.^ Ook komt de zomer er weer aan. http://www.eshop.nl/categorie/Verzorging/Elektrische_dekens.html
Of als u dat te duur vindt, zet de kachel een tandje hoger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De behandeling van koude handen en voeten hangt af van de oorzaak van het probleem.

Slechte voeding en met name, witmeelprodukten en suiker kunnen leiden tot candida in de darmen. Daar hoef je niks van te merken, maar kan zorgen voor slechte doorbloeding. Bovendien kun je last hebben van een opgeblazen en winderig gevoel. Roken zorgt ook voor een slechte doorbloeding.

Goede volkorenprodukten en vezelrijk voedsel kan een goed oplossing zijn. Vermijdt veel koffie en suiker en zorg voor voldoende lichaamsbeweging.

Voor het slapen gaan wisselbaden nemen of warm douchen kan helpen. Masseren met amandelolie verwarmt ook, bovendien stimuleert het de doorbloeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga katoenen sokken dragen, worden ze lekker warm van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sloffen. Die zijn een stuk warmer dan veel sokken over elkaar aan is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken het probleem. Ik ben helemaal niet kouwelijk, maar zo gauw ik 's avonds voor de televisie ga zitten, worden mijn benen en voeten koud.

Ik draag altijd katoenen sokken en zo'n voetenzak of electrische deken bemoeilijkt het opstaan wel heel erg.

Geen drie paar sokken aantrekken. Wel een paar fleece huissokken, die ruim zitten. Die helpen wel.
Neem een lekker dikke fleece -of wollen - deken die over je benen en voeten gaat, zodra je zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier veel tips, ook voor koude voeten in het algemeen.
http://www.goeievraag.nl/vraag/koude-voeten-bed.42323
Het beste antwoord is niet altijd het meest praktisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een elektrische deken, en doe in bed lekkere warme sokken aan, die overigens absoluut niet mogen knellen, ook niet om de enkels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof me, ga op tijd naar bed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je maar goed koude voeten hebt helpt dat echt niet. het is nu nog geen 1 uur s'middags en ik heb al koude voeten. Had ik dan om 12 uur al m'n bed in moeten duiken?
Ik zweer bij slippies/magnetron pantoffels. Anderhalve minuut in de magnetron, anderhalf uur (zeker) warm.

Je kunt ze aantrekken voor je naar bed gaat, gedurende de avond, 's ochtends of 's middags en zelfs in bed (mijn favoriet).

Het enige nadeel is dat ze volgens de omschrijving niet geschikt zijn om op te lopen. Wat overigens wel gewoon kan, ik doe al anderhalf jaar niet anders. Maar je loopt wel iets minder stabiel dan met gewone schoenen/pantoffels.

Ik kan niet meer zonder!

In de bron staat 1 winkel waar je ze kan kopen maar kijk gerust even verder het zou goed kunnen dat ze ergens anders goedkoper zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tip: niet drie paar sokken aan, dat knelt af

's Avonds touwtjespringen en strekoefeningen helpt, een warme trui ook > als je een effectieve warmteverdeling hebt in je lijf zal de warmte zich snel terugtrekken naar je ingewanden. Hierdoor worden uitsteeksels als neuzen, handen en voeten sneller koud (bloed trekt zich terug). Als je bovenlijf al warm is dan hoeft dat niet meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Thee en op tijd slapen werken voor de algehele temperatuur van je lijf :)

Psychologie: negeer de kou. Soms worden er fantoomsensoren ingeschakeld, als je bijvoorbeeld iemand hoort praten over muggen is de kans groter dat je opeens ergens jeuk krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een warme douche, of koop een elektrische deken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wisselbaden helpt goed.
Warm water 3 minuten, koud water 3 minuten.
2 a 3 keer herhalen.
Daarna heel goed afdrogen.