Is implanon na plaatsing direct veilig? Zo nee, wanneer wel?

Mijn vriendin heeft sinds 11 maart een implanon en ik vroeg me af of we inmiddels al veilig seks kunnen hebben. Ik hoorde dat het pas veilig zou zijn nadat ze weer ongesteld zou worden, maar ik las ook dat 1 op de 5 vrouwen nooit meer ongesteld wordt dus dan komt die volgende keer niet. Kortom hoelang na plaatsing is de implanon veilig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik lees nu dit:
1-5e dag van de menstruatie geimplanteerd: Meteen veilig.
Later: Na 7 dagen veilig. Klopt dit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h21168.pdf
Het is even lezen maar hier staat alles in.
Is geheel afhankelijk of ze hiervoor anticonceptie heeft gebruikt. En wanneer het gezet is.

Het beste antwoord

Beste MKoopmans,

Dat is inderdaad afhankelijk van wat voor anticonceptie ze hiervoor gebruikte. Op deze website staat kort en bondig informatie:

http://www.anticonceptie.nl/implanon-nxt/48/faq#48

Ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is.