Wat houd een MRI van de lever in?

Ik moet een MRI laten maken van mijn lever, maar ik kan nergens vinden hoe lang dit duurt, wat er daar gaat gebeuren en hoe ik me moet voorbereiden. Overal staat alleen 'het kan zijn dat je infuus moet, maar dat ligt aan de plek' etc.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor een MRI-scan van de lever ligt u op de rug op een tafel en krijgt u een band om de buik heen. Voorafgaand aan het onderzoek krijgt u een infuusnaald ingebracht. U krijgt een koptelefoon of oordopjes en een alarmbelletje in uw hand. De laborant praat tijdens het onderzoek met u via de koptelefoon. Hij of zij zal u telkens vragen om gedurende ongeveer vijftien seconden de adem in te houden. Hierover krijgt u duidelijke instructies. Halverwege het onderzoek krijgt u via het infuus contrastvloeistof in de bloedbaan toegediend. Het onderzoek duurt ongeveer zestig minuten; dit betekent dat u gedurende zestig minuten stil moet blijven liggen. Na het onderzoek wordt het infuus uit uw arm verwijderd.

Bronnen:
http://www.isala.nl/patienten/folders/5707-mri

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100