Welke samenstelling/dosering hoort een goed visolie capsule te hebben?

Je hebt ze in alle maten en doseringen maar wat maakt een visolie capsule nu goed?
Welke dosering wordt aanbevolen betreffende EPA/DHA en omega 3 vetzuren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De informatie op de verpakkingen schiet in veel gevallen tekort, waardoor je als gebruiker niet precies weet wat je slikt en waarom. Een juiste dagdosis vermelden alleen de huismerken van AH, DA, Etos, en Hema die ook nog eens tot de goedkopere opties behoren. Maar verse vette vis heeft nog altijd de voorkeur boven een vispil.
Een goede visolieconcentraat van 1000 mg moet minimaal de dosering van 330 mg EPA en 220 mg DHA bevatten. Deze hoge dosering garandeert de zuiverheid en de werkzaamheid van de visolie.
Er zijn vele soorten te koop, maar misschien beter: twee maal per week 200 gr.vette vis.