wat is gezonder? marlboro of camel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gezonder? bedoel je niet 'minder ongezond'
Rieneke1
10 jaar geleden
Dat zal elkaar niet veel ontlopen, het is allebei enorm slecht.
Heb je al eens overwogen over te gaan op de elektrische sigaret?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om op te eten?

Antwoorden (2)

Volgens mij zit er in Camel minder teer. Deze zou daardoor minder schadelijk moeten zijn, maar je weet uiteraard niet wat voor andere troep ze in die peuken stoppen.

Gezonder is natuurlijk gewoon helemaal stoppen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Camel is inderdaad iets lichter dan Marlboro, maar dan heeft men de neiging om ook dieper te inhaleren. Marlboro is sterker van smaak, maar die sigaretten werden 'in mijn tijd' (nu toch ook al zo'n 30 jaren geleden toen ik nog zelf rookte), ook sneller gerookt en we deelden de Marlboro's sneller dan de Camels (bizar genoeg is er inderdaad een grote invloed van zowel reclame als qua smaak tussen diverse sigaretten en het leuke sociale gedrag dat er mee gepaard gaat).

Voor mensen die anti roken zijn: ik was ook een anti-roker in de jaren 1970-1980, tot ik het verwijt kreeg dat ik niet kon weten wat het was omdat ik zelf niet gerookt had, waarna ik startte ermee. Nu ik weet hoe lastig stoppen is, ben ik veel genuanceerder en eerlijk, vroeger was het een middel om in een seksueel gescheiden maatschappij tot je 18de en soms langer, toch contact te leggen met de 'overkant': met het andere geslacht dankzij de sigaret.

Persoonlijk vond ik de JPS (John Player Special) vrij lekker, maar ik vermeed altijd diep te inhaleren. De eerste drie maanden dat ik stopte met roken, waren mijn sportprestaties slechter dan ooit, om daarna beter dan ooit te worden en ook dieper en verder onder water te kunnen zwemmen, maar ik ben nooit een kettingroker geweest. Al met al is dus eventjes roken en dan stoppen, voor mij gezonder geweest dan nooit gerookt te hebben.

Op mijn huidige leeftijd (48) zou ik echter het karakter niet meer hebben om te stoppen, dus begin er best NIET aan!

Raad: wie meer rookt, blijft magerder, maar zorgt er best voor om meer te sporten en te compenseren dan wie niet rookt. , zeggen ze in Suid-Afrika, dacht ik (en omgekeerd).

Als je iets gezonder wil, zou ik dus Camel nemen om te starten, maar ze tegelijk niet zo ver meer oproken (natuurlijk geen extra nemen dan), en korter inhaleren en niet zo diep meer. Het gebeurt nog dat ik af en toe diep inhaleer maar dan zonder sigaret en zo'n imitatie helpt dus ook wel, echt waar (veel zit in ons hoofd, ook bij verslavingen en nog meer bij verliefdheid).