Laatst plotseling een bloedneus, en ik heb sinds gister echt enorme hoofdpijn? Iemand idee wat is of moet ik echt naar de dokter voor onderzoek?

Ben ook misselijk sinds gister

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien is het gewoon toeval dat je die dingen tegelijk hebt maar als je morgen nog last hebt zou ik zeker even naar de dokter gaan. Waarschijnlijk is het niets bijzonders maar dan heb je zekerheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er hoeft geen relatie tussen hoofdpijn en bloedneuzen te bestaan. Desalniettemin is het wel belangrijk om het goed in de gaten te houden, omdat het wellicht op een onderliggende aandoening kan duiden. Zo komen bloedneuzen bijvoorbeeld vaker voor bij een te hoge bloeddruk, wat ook gepaard gaat met hoofdpijn.

Als je vaak hoofdpijn en spontane bloedneuzen hebt, dan zou dit ook kunnen duiden op hooikoorts (rhinitis). Bij hooikoorts raken je slijmvliezen geïrriteerd waardoor gemakkelijker spontane bloedneuzen ontstaan.
fremar