Wat te doen tegen PartyStress?

Party stress staat eigenlijk gewoon voor zenuwen voor het uigaan. Ik heb écht onzettend last van. Ik zit de hele zaterdag te trillen, ben misselijk, heb veel te veel adrenaline en ren hele marathons naar de wc..
Vaak krijg ik vlak van te voren ook nog eens enorme buikkrampen waardoor ik nauwelijks overeind kan staan.
Vaak verdwijnt dit tijdens het uitgaan wel maar soms ook niet, dan moet ik ziek naar huis :S

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Amadea
10 jaar geleden
Je hóeft toch niet uit te gaan? Als je er zo verschrikkelijk tegen opziet, dan zou ik als ik jou was lekker thuis blijven en een spannende film op tv gaan kijken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat is juist het punt, ik vind uitgaan heel erg leuk:P
Ritsuka
10 jaar geleden
Waar ben je dan precies zenuwachtig voor?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik denk ook dat je moet gaan achterhalen wat het is waar je zenuwachtig van word. Dansen wellicht?
Daarom wilde ik nooit uit. Ik vind zelf dat ik niet kan dansen. Als ik nu uit ga, ga ik gewoon niet dansen. Ik blijf wel aan de bar hangen en de mensen die wel willen dansen gaan maar lekker dansen. Ik heb nog een paar vrienden die niet willen dansen, daar blijf ik dan wel bij. Misschien is het bij jou iets anders waar je zenuwachtig van word. Maar wat het ook is...
Bedenk bij jezelf dat er niets verplicht is. Dat je tijdens het uit gaan gaat doen wat je zelf wilt en wat je zelf leuk vind.

Antwoorden (1)

Ik denk dat je hier het beste voor naar je huisarts kan gaan, die kan je doorverwijzen naar psychologische zorg. Het is niet echt normaal dat je je zo voelt voor het uitgaan en psychologische hulp zou je hierbij kunnen helpen.