Ik kan niet zo goed in slaap vallen heeft iemand tips?

ik ben 14 jaar en ik ga meestal pas om 12 uur slapen
en ga al om 10 uur naar bed

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

voor dat je "echt"gaat slapen. . moet je tot rust komen. De dingen van vandaag even uit je hoofd zetten dan kan je lekker gaan slapen. Tot rust komen kun je doen door bijvoorbeel een sudoku te doen, boek te lezen, muziek luisteren of lekker naar buiten kijken sterren kijken. probeer beeldschermen vlak voor het slapen gaan te vermijden. Succes ermee!

Misschien helpt het om iets warms te drinken, zoals melk? Probeer niet te veel te denken over wat er heeft afgespeelt of nog gaat afspelen. Wat misschien ook helpt is om je ogen te sluiten en aan een hele leuke plek te denken en hierover proberen te dagdromen. Ik val bij deze bovenstaande punten in slaap. Ik hoop jij ook. Slaap zacht! Toegevoegd na 58 seconden: Oh ja, wat ook helpt is labtop uit! hihi!

Heb je moeite met in slaap vallen en slaap je daarna wel goed door? Dan is het mogelijk dat je van nature te weinig melatonine aanmaakt. Dat kan als je b.v. de hele dag binnen zit. Verder is het een heel bekend verschijnsel bij kinderen met een lichte vorm van autisme. Die krijgen vaak melatoninetabletjes om ze te helpen met in slaap vallen. Het kan ook zijn dat je gedurende de dag niet genoeg inspanning krijgt om moe te worden, dat je last hebt van stress, of dat je 'gewoon' weinig slaap nodig hebt. Als je er verder geen last van hebt, en gewoon uitgerust wakker wordt, zou ik er verder niks mee doen en die twee uurtjes nuttig maar rustig doorbrengen, lekker een boekje lezen of een muziekje luisteren. Maar als je merkt dat je elke dag moe wakker wordt en echt slaap te kort komt, moet je er mee naar je huisarts gaan.

Probeer in ieder geval voor het slapen gaan geen heftige indrukken meer te krijgen, dus geen videogames, geen felle verlichting en geen zware gesprekken. Lees bijvoorbeeld nog even bij een klein lampje of als je er van houdt doe dan wat sportoefeningen (buikspieren ofzo). Nog een mogelijkheid, mijn persoonlijke favoriet, ik laat meestal mijn fantasie de vrije loop gaan, ik fantaseer dan hoe het is om bv met mijn favoriete voetballer een partijtje te voetballen of ga een dagje stappen met mijn grote idool of.... NIETS IS TE GEK! SLAAP LEKKER!

Gewoon een muziekje aan, koptelefoontje aansluiten, en je slaapt zo.

Je kunt ook naar (rustige) muziek luisteren in bed (Bijvoorbeeld met een walkman/mp3speler/ipod). Laat je gedachten voor wat ze zijn en laat je "meeslepen" door de muziek. Je kunt er natuurlijk ook een boek lezen (het liefst geen spannend/eng boek). Zet nare dingen uit je hoofd en ga lekker slapen.

Ik heb dat ook wel eens en dan komt dat omdat mijn hoofd te vol zit met allerlei gedachten. Je moet dan een manier vinden om je hoofd leeg te maken. Het klinkt misschien gek maar ik doe dan mijn ogen dicht en ga schaapjes tellen. Ik focus mij dus echt op schaapjes die over een hek springen. Hierdoor denk ik dus alleen maar aan die schaapjes en zal uiteindelijk in slaap vallen.

Wat ik altijd doe,helpt bij mij altijd.Tellen... Ik tel altijd de cijfers van mijn wekker op.Is het bijvoorbeeld 2.25,dan is dat dus 2+2+5=9. 9 deel ik door 3(3 cijfers,2,2 en de 5),uitkomst is dus 3.Dan deel ik een uur door 3,is dus 20 minuten,oftewel 1200 seconden. Dan mag ik mijn ogen dus zolang niet meer openen.Ik kan je zeggen...ik haal meestal de 250 nog niet.Als je met delen niet op een deelbaar getal uitkomt,bijvoorbeeld het is 3.10,dan tel ik de 3 en de 1 op,is dus 4.Vervolgens deel ik 60 min. door 4,is 15 min.Dus mag ik zolang mijn ogen niet open maken,en moet ik tellen.Zo kan je zelf ook sommetjes maken. Haha,ik weet het...dat is niet normaal,maar ik heb ook niet verklaard dat ik dat ben he?Bij mij werkt dit. Toegevoegd na 2 minuten: Wat je eigenlijk ook doet...zolang je het in slaap vallen maar niet forceert.Doe je dit wel,dan is het bij voorbaat al verkeken.

doe een soort van blind doek op, mischien helpt dat?

Ik zou eens beginnen met het uitzetten van de computer, dat helpt alvast (kan uit ervaring vertellen dat een hoofdkussen beter slaapt dan een toetsenbord, je gezicht ziet er na wakker worden ook beter uit). Ga liggen, doe het licht uit, zet eventueel een zacht muziekje op, ontspan je en probeer in slaap te vallen. Mocht dit niet lukken, probeer het dan met wat warme melk ofzo. Probleem is echter dat hoe harder je probeert om in slaap te vallen, hoe minder goed het gaat. Meestal zet ik de tv aan of ga even lezen tot ik mijn ogen echt dicht voel vallen.

Goeievraag.nl lezen op je telefoon (indien mogelijk) in bed! Helpt bij mij ook altijd!

Slecht slapen kan ook met voeding te maken hebben. Slechte voeding is een enorme belasting voor je lichaam en geest. Als je vaak energydrinks drinkt, is je lichaam de hele dag onrustig en zul je ook moeilijker slapen. Suiker, conserveermiddelen, kleurstoffen kunnen er ook voor zorgen dat je niet goed kunt slapen. Let een beetje op wat je eet en drink wat meer water overdag. Een uur voor het slapen gaan, kun je een kommetje yoghurt eten. Yoghurt zorgt voor een rustgevend gevoel.

Bedenk te eerste dat je wél goed kunt slapen want wanneer jij denkt dat het niet kan, lukt dit ook niet. Leg je hand op je buik wanneer je op bed ligt en probeer je hand wat omhoog te drukken bij het inademen. Heel rustig ademen, niet snel. Als je dat een beetje goed kunt, heb je die hand niet meer nodig en gaat het vanzelf. Hierdoor val je vaak heel snel in slaap, maar je moet het wel écht volhouden. Dus goed ontspannen, rustig ademen naar je buik. Slaap lekker!

Probeer er in bed niet teveel mee bezig te zijn, maar juist je gedachten tot rust te brengen. Bijvoorbeeld met een fotoboek, plaatje of afbeeldingen, zodat je je niet teveel gaat concentreren maar juist tot je brein tot rust brengt met mooie kleuren en gedachten. Geef je fantasie de ruimte om alvast een mooie droom te maken!

Je beeldt je in dat het buiten regent, je hoort de denkbeeldige regen tegen de ramen tikken, je hoort de wind waaien.Trek je dons over je oren en ga een denkbeeldig land binnen, een land dat niemand in de hele wereld kent, alléén jij.Je komt binnen via een smal bospaadje, de zon schijnt door het gebladerte.Verder en verder ga je het bos in, je ziet wilde aarbeien op de grond, denneappls, groene varens, kijk daar springt een eekhoorn weg.Zie je daar in die boom dat mezennestje? Zo ga je maar verder.Tot je slaapt.Slaapwel.Misschien kom je ik tegen, in het bos.

Wat bij mij altijd helpt; is terug denken wat er die dag allemaal gebeurd is maar dan achterstevoren bijv. ik ben net in bed gaan liggen, daarvoor heb mijn tanden gepoetst, daarvoor heb ik mijn kleren uit gedaan, en daarvoor heb ik mijn schoenen uit gedaan, en dit zo gedetailleerd mogelijk op een rijtje zetten. Ik kom meestal nooit verder dan het avondeten.

Bronnen:
Ooit een keer op TV gezien

Nog één tip, want je hebt er al veel gehad. Geen tv op je slaapkamer, beter de al eerder genoemde muziek.

Als je NIETS doet, val je het snelst in slaap, dus doe niets... Niet bewegen, niet nadenken, niets... Slaap ze... Maar ga wel op de goede tijd naar bed, niet te laat EN niet te vroeg...

Iedereen heeft wel eens last om in slaap te raken, slaapt wel eens minder goed of heeft ‘s morgens last om uit bed te komen. Dikwijls heeft dat te maken met een ongewone of pijnlijke gebeurtenis overdag - een overlijden, een ruzie, een tegenslag of een blijde gebeurtenis - met een bijzonder stresserende bezigheid of gewoon omdat er letterlijk iets op de maag is blijven liggen na een te zware maaltijd voor het slapengaan, of omgekeerd omdat men met een lege maag naar bed gaat. Sommige vrouwen slapen elke maand rond hun menstruaties iets minder goed. Ook na een lange vliegtuigreis, waardoor onze biologische klok verstoord is, kunnen tijdelijk slaapproblemen optreden.

Bronnen:
http://www.4d-comfort.com/opencms/opencms/...

Probeer zo ontspannen mogelijk te gaan liggen en maak je gedachten volledig leeg, tot je alleen een eindeloze zwarte leegte voor je ziet. Projecteer ergens in het midden van die leegte een enorme, flakkerende vlam. Werp vervolgens alle gedachten die in je opkomen in die vlam, net zolang tot je volledig tot rust gekomen bent. Het vergt enige oefening, maar op d'n duur zal die vlam je hoofd in enkele seconden leegmaken en kun je heerlijk slapen. Bij mij werkt het in elk geval ideaal! En zorg vooral dat je die vlam kunt horen in je gedachten, zoals je een haard hoort woeden. Het is overigens een idee van de schrijver Robert Jordan, beschreven in zijn boek Het Rad Des Tijds.

Gebuik je bed alleen om te slapen, ga daar dus niet TV-kijken of lezen. De bedoeling is dat de assocatie gemaakt wordt bed-slapen.

kom dan maar eens naar het gezaagvan mijn bazin luisteren whoaa

je moet een kopje warme melk drinken voor je gaat slapen... oh ja vergeet niet om een theelepeltje honing in de melk te doen en dan roeren en dan pas in de microwave... dat zij de dokter tegen mij en het werkt heel goed

Dat is nou ook wat! 14 en dan al slapeloos. Ik denk dat je te vroeg naar bed gaat. Probeer eens wat langer op te blijven zodat je afstand kan doen van wat je allemaal bezig houdt. Vergeet niet dat niet geschoten altijd mis is.

teveel achter de pc?

niet roken,niet eten alleen warme melk en een warm bad helpen en ontspannen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100