Hoe kan ik buivet vermijden?

Hallo,

Een half jaar geleden had ik last van buikvet. Door meer te gaan bewegen (hardlopen en fietsen) en minder snoepen ben ik het nu kwijt. Ik heb nooit overgewicht gehad en eigenlijk was ik over mijn hele lichaam slank behalve mijn buik.

Nu is mijn buik dus plat en dat wil ik graag zo houden. Is er een manier om buikvet te vermijden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
koolhydraat arm
normaal eiwit
vet rijk
(en wat krachttraining)

Antwoorden (2)

Door te zorgen dat je genoeg eiwitten eet en krachttraining doet. En dat je niet te veel eet, maar precies wat je lichaam nodig heeft (je TDEE http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced )
Aan je gebruikersnaam te zien ben je een man, bij mannen word n eenmaal sneller vet op de buik opgeslagen.
Door lekker actief bezig te zijn train je je spieren en verhoog je je vetverbranding. Dan kun je uiteindelijk ook meer eten, omdat het sneller gebruikt word door je spieren in plaats van opgeslagen als vet.
Ritsuka
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Bij gokaleo.com?
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat bedoel je precies Poet? Ik zie de link met mijn antwoord en die site niet, welke connectie zie jij hiertussen? (behalve dat deze vermeld staat in mijn profiel)
Elke dag 10 minuten aan buikspieroefeningen doen en je ziet het resultaat na een week al. In dit geval wil jij je vet eraf houden, dus dan is dit ook een manier. 's Ochtends als je wakker wordt 5 minuten, 's avonds voor je naar bed gaat 5 minuten. Er zijn zelfs apps voor die je een seintje geven wanneer het weer tijd is. Je houdt die buikspieren in beweging en strak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met buikspieroefeningen krijg je alleen sterkere buikspieren. Je raak je buikvet niet kwijt.
Ritsuka
10 jaar geleden
buikspieroefeningen halen niet de vetlaag weg die er eventueel overheen zit