Bij sommige mensen gebeurt er niets. Bij anderen ontstaan er irritaties en ontstekingen, wat echt niet goed is. Dit komt doordat je steeds minder en minder oogvocht gaat aanmaken, wat niet gezond is. Daarom zou ik dat nooit doen ;)

Toegevoegd na 22 minuten:
Blijkbaar kan je ook oogschade krijgen (slechtziendheid en blindheid) door een parasiet, pas dus op!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat je er blind van kan worden :p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja inderdaad lees ik nu ook, blijkbaar als het nog langer duurt kan er een parasiet aan je hoornvlies beginnen knagen, iew :O
Lenzen vervuilen en vervormen (door het schoonmaken), dus de kwaliteit gaat sterk achteruit en kans op oogproblemen (door infectie etc..) wordt aanmerkelijk groter. Plus natuurlijk minder draagcomfort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lenzen moeten in staat zijn om zuurstof door te laten, bij lenzen die je langer gebruikt dan voorgeschreven zal dit steeds verder afnemen.
Doordat de aderen die zich in de iris bevinden hierdoor steeds minder zuurstof krijgen gaan ze groeien in de richting van je pupil in een poging toch van zuurstof te worden voorzien.
Uiteindelijk kunnen ze dus voor je lens groeien wat een steeds slechter zicht en uiteindelijk blindheid tot gevolg kan hebben, niet doen dus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je lenzen worden steeds slechter, ze gaan steeds meer prikken, en je ziet er eigenlijk niet echt goed mee. Je hebt meer kans op oogproblemen, dus doe maar niet !!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja pas hier mee op! Ik spreek uit ervaring.
Ik heb een paar jaar terug een infectie gekregen doordat ik niet zorgvuldig genoeg omging met mijn contactlenzen. Een hardnekkige bacterie waardoor ik nu met dat oog nog maar 20% kan zien..

Dus elke maand netjes je maandlenzen vervangen.
En tip van mijn oogarts: Nadat je je lenzen hebt in gedaan, het bakje omspoelen met water en aan de lucht drogen.
Uitdroging is namelijk de beste manier om bactieriën te doden.