Omdat je armen te kort zijn, je spieren te kort of je gewrichten te gevoelig. Ik kan sinds een vervelende val op mijn schouder acht weken geleden nog steeds niet goed op mijn rug krabben. Gek wordt je er van. Ik behelp me nu met borstels en rugkrabbertjes, en dat krabt eigenlijk ook wel lekker, alleen je hebt ze wel steeds nodig.

Dat die jeuk op onbereikbare plaatsen zo opvalt, is juist omdat je er niet bij kunt. De hele dag door heb je wel eens een jeukje hier of daar, je krabbelt even ongemerkt en gaat over tot de orde van de dag. Weet je niet eens meer dat je uberhaupt jeuk had.
Maar de jeuk waar je niet bíj kan, die blijft en blijft, en wordt erger en erger....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat lijkt zo, juist omdat je er niet bij kunt.
Als je maar genoeg jeuk hebt dan vind je vanzelf de oplossing. Een liniaal, of even tegen de muur aanschuren met je rug.
Ik denk dat iedereen weet wat je bedoeld met je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal waar je wel bij kunt, alarmeert je niet... Want daar kun je namelijk wel bij... En dat doe je ook... Maar die plekken waar je niet bij komt, dat is het probleem...

Heb je in je huis niet een muur met een hoek van 270°, dus niet 90 maar 270°... Maak daar een schuurplek van, Ga tegen die hoek staan en schuur met je rug over die punt van de muur heen... Zo nodig maak je het een beetje ruw door er iets te plakken of te hangen, een borstel of een kokosmatje... Bijna net zoals een krabpaal voor een kat... En schuur je rug net zo vaak als je moet... Lucht heel erg op als je er goed bij kan...

En de doorstroming van de rug op die plek is even heel optimaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag je partner en als je die niet hebt, gauw eentje zoeken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oplossing: leniger worden!
(of een ruggenkrabber kopen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een gunst van de natuur die ons mensen heeft geïnspireerd om gereedschap te gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat je op die andere plekjes kunt krabben?