Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vindt bijna iedereen het fijn om in de bus of in de trein met zijn of haar voeten omhoog te zitten?

Voeten op de bank in de trein, voeten op de randverwarming in de bus. Altijd zie ik mensen met hun voeten omhoog zitten. Zelf vind ik dit ook fijn. Maar waarom zit dat zo lekker?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat gebeurt inderdaad vooral aan het einde van de dag als iedereen weer huiswaarts keert. Werkend Nederland en scholieren zijn dan moe en willen tijdens het ritje naar huis even ontspannen. Je benen omhoog is dan heerlijk.

Als je de hele dag staat, loopt en zit, stroomt het bloed makkelijker naar beneden dan omhoog. Je benen krijgen zo wel wat te verduren. Bovendien kan zich een beetje voch ophopen in de benen. Benen omhoog zorgt dat het bloed weer rustig omhoog als omlaag kan stromen. Vocht wordt op deze manier ook makkelijker afgedreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat dan al je spieren ontspannen zijn en er een beter bloed door stroming is van je benen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is niet alleen zo in het openbaar vervoer. Thuis ook, en overal eigenlijk. Tenminste, dat geldt voor mij.
Alleen ben ik netjes opgevoed en doe ik het niet als ik in de trein zit, op een terrasje of als ik ergens op visite ben.
Maar als ik thuis ben, zit ik heel vaak met de voeten omhoog.
Het zit gewoon lekkerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou nee hoor, ik vind het eerder vreemd als mensen in de trein met hun voeten op de bank gaan zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voeten omhoog geeft een relaxed gevoel omdat het vocht en het bloed in je benen dan wat tot rust komen.
Dat is prima. Thuis legde ik gewoon mijn voeten op tafel.

Daarom zijn er ook relaxfauteuils en -banken met zo'n uitklapbaar voetensteuntje. Heerlijk.

Maar in de bus of trein is het wat lastiger, want je gaat natuurljk niet met je voeten op de bank zitten.
Nog een reden:
Wel zoek ik inderdaad altijd een randje om mijn voeten op te kunnen zetten.
Dat komt ook omdat ik heel klein ben [1.55] en de banken in het openbaar vervoer niet echt geschikt zijn voor kleine mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing